از آنجا که تقریباً یک میلیارد نفر فاقد ابزار رسمی شناسایی هستند و تقریباً نیمی از کل جمعیت کره زمین دارای نوعی شناسنامه هستند اما هیچ ردیابی دیجیتالی ندارند، تماس ها برای اصلاح این وضعیت گسترده و شدیدتر است. علاوه بر عامل بشردوستانه، فرصت ایجاد ارزش از طریق توسعه و تحویل سیستم عامل های هویت دیجیتال تقریباً نمایی به نظر می رسد.

 
+ چه کسی هویت دیجیتال را رهبری می کند؟
در مورد پذیرش هویت دیجیتال یک وجه قابل توجه وجود دارد که انتظار می رود نه تنها بر خدمات مالی – بلکه در کل اقتصاد تأثیر بگذارد. با گسترش پوشش کامل شناسه دیجیتال، ارزش اقتصادی قابل قفل شدن معادل سه تا 13 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 است، با بیش از نیمی از ارزش اقتصادی بالقوه که به طور بالقوه به افراد تعلق می گیرد. هویت دیجیتال به دلایل متعددی به مرکز گفتگوی پیرامون نوآوری در خدمات مالی تغییر یافته است. در اقتصاد داده محور فعلی که در هر مکانی، هر زمان و در هر دستگاهی می توان به خدمات دسترسی داشت، شناسایی هویت خود به روشی آسان و قابل اعتماد برای هر دو طرف ضروری است. در اساس آن معاملات آنلاین، نیاز به شناسایی ایمن و کارآمد طرفین از راه دور برای ایجاد اعتماد و انعطاف پذیری سیستم نهفته است. بنابراین یک هویت دیجیتال با کارایی مرزی امن بسیار مهم است.

+ آیا باید به بانک ها اعتماد کنیم که حافظ هویت دیجیتال باشند؟
بانک های سراسر جهان از نظر مصرف کنندگان اعتماد بالایی دارند، به ویژه هنگامی که با سایر بازیگران مانند نهادهای دولتی، خرده فروشان و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مقایسه می شوند. آنها همچنین به خوبی با توجه به تجربه خود به عنوان متولی و قابلیت راستی آزمایی برای الزامات تجاری و نظارتی، موقعیت یافته اند که به عنوان ارائه دهنده شناسایی عمل کنند.

+ هویت دیجیتال برای KYC و AML؟
برنامه های کمیسیون اروپا برای تعیین چارچوب هویت دیجیتالی پس از مشاوره 2020 در مورد برنامه های بررسی مقررات شناسایی الکترونیکی و خدمات اعتماد (eIDAS) ارائه می شود. یکی از بزرگترین موارد در مورد هویت دیجیتال و چارچوب نظارتی مربوط به آن eIDAS است، این واقعیت است که برای بخش خصوصی طراحی نشده است و به دلیل چندپارگی محلی فاقد عملکرد واقعی مرزی در سراسر اروپا است. پیشنهاد اخیر کمیسیون اروپا برای معرفی کیف پول ID دیجیتال، گام خوشامدگویی برای بهبود این وضعیت است. استفاده از شناسه الکترونیکی برای اهداف پردازشی در حال حاضر به طور جهانی در سراسر اروپا مجاز نیست و یکی از دلایل اصلی این امر عدم وجود یک چارچوب نظارتی هماهنگ برای AML است.
 
+ چگونه بیومتریک به شرکت ها کمک می کند تا تعهدات SCA را برآورده کنند؟
مانند اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره، داده های بیومتریک یکی از امن ترین منابع برای شناسایی یک فرد است. استفاده از بیومتریک به عنوان وسیله ای برای تأیید، ضمن کاهش خطر نقض داده ها، امنیت را تقویت می کند. برای حفظ اعتماد به هویت های دیجیتالی، قوانین روشنی در مورد مدیریت و ذخیره سازی داده های بیومتریک ضروری است. نقطه ضعف داده های بیومتریک این است که به محض نقض داده ها، داده ها برای تمام عمر به خطر می افتند. بنابراین داده های بیومتریک در مورد ذخیره سازی و محافظت از داده ها سزاوار توجه ویژه هستند. به عنوان مثال ، ING از فناوری بیومتریک موجود در دستگاه های نقطه پایانی مانند قابلیت اثر انگشت در تلفن همراه برای احراز هویت استفاده کرده است. ING قبلاً از بیومتریک در چنین فرآیندهایی قبل از الزام SCA (احراز هویت مشتری قوی) توسط قانون استفاده می کرد.
 
+ ایجاد چارچوب رضایت درست!
در زمان راه اندازی بانکداری آزاد در اروپا، سازوکارهای رضایت لازم وجود نداشته و منجر به تأخیر در اجرای SCA شده است. این مثال کاملی از نقش بنیادی که هویت بازی می کند را نشان می دهد، زیرا زیرساخت هویت واقعاً زیرساخت رضایت است. متاسفانه، در بسیاری از کشورها قابل درک نیست که رضایت باید اولویت باشد و اگر سازوکار رضایت هنوز توسعه نیافته است، ساختن یک طرح بانکی باز مفصل اهمیت چندانی ندارد.