پنج ماه تا تصویب ISO 20022 در اروپا باقی مانده است – استاندارد بین المللی برای تبادل پیام های الکترونیکی بین موسسات مالی، پوشش کارت ها، پرداخت ها، اوراق بهادار، FX و تجارت. در اینجا یک یادآوری از آنچه هست و پیشرفت تا کنون است.

 
سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) برای اولین بار ISO 20022 – استاندارد جهانی برای پیام‌رسانی پرداخت‌ها – را در سال 2004 منتشر کرد. استاندارد جدید زبان مشترکی را برای داده‌های پرداخت در سراسر جهان ایجاد می‌کند که پردازش سریع‌تر و تطبیق بهتر را ممکن می‌سازد. از مزایای ISO 20022 می توان به افزایش شفافیت، اتوماسیون و دیجیتالی شدن پرداخت ها اشاره کرد. داده های غنی تر و با کیفیت بالاتری را ارائه می دهد که به این معنی است که اطلاعات بسیار دقیق تری در مورد پرداخت در دسترس است. یک برنامه جهانی ISO 20022 در حال انجام است تا به همه بانک‌ها کمک کند تا ISO 20022 را برای همه پرداخت‌ها و مبادلات گزارش‌دهی اتخاذ کنند، که در سال 2025 تکمیل خواهد شد. این استاندارد قبلاً در 70 کشور برای جایگزینی قالب‌های داخلی یا قدیمی، از جمله سوئیس، چین، هند و ژاپن تصویب شده است.
سوئیفت، ارائه‌دهنده جهانی خدمات پیام‌رسانی مالی ایمن، پیام‌های ISO 20022 را برای پرداخت‌های فرامرزی و گزارش‌دهی نقدی کسب‌وکارها، از آگوست 2022، بر اساس انتخاب، و نوامبر 2022 برای در دسترس بودن عمومی، فعال می‌کند. پیام‌های MT که از پرداخت‌های فرامرزی و گزارش‌دهی تراکنش‌ها پشتیبانی می‌کنند، در نوامبر 2025 از رده خارج خواهند شد. به گفته BrightBridge، یک شرکت مشاوره فناوری مستقر در میدلندز، بانک هایی که زودتر به سوی استانداردهای پیام رسانی ISO 20022 حرکت نکنند، در معرض خطرات بیشتری قرار می گیرند.
در وبلاگی آمده است: «با تغییرات زیادی که هنوز در سال‌های آتی باقی مانده است، ممکن است سال 2025 طولانی به نظر برسد. با این حال، مؤسساتی که اکنون قادر به اقدام هستند، شانس بیشتری برای انتقال به موقع دارند – قبل از اینکه محصولات و خدمات موجود آنها منسوخ شود. در مقایسه با فرمت‌های قدیمی، سیستم‌های بانکی باید حجم داده‌های بزرگ‌تری را با سرعت‌های بالاتر پردازش کنند تا امکان پرداخت بلادرنگ، مدیریت نقدینگی روزانه و بررسی‌های انطباق در دنیای مدرن فراهم شود. و کشف و پیشگیری پیچیده تقلب را فراموش نکنید.
در دنیای ایده‌آل، آزمایش‌ها باید از سال 2022 به بعد آغاز شود – از اطمینان از دقیق بودن اطلاعات نحوی و قالب‌بندی تا نقشه‌برداری صحیح داده‌ها در سیستم‌های پرداخت و تسویه مرتبط. اما آیا برای ISO 20022 آماده هستید؟

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/emNDz92x