صنعت سایبری به نوآوری رسیده است و در تلاش است تا راه حل هایی برای تهدیدات جدید ارائه دهد. کسب و کارها، به ویژه، اغلب به دلیل حجم اطلاعات مشتریانی که در اختیار دارند، باید مراقب باشند.

نوآوری در امنیت سایبری همیشه به عنوان دوری از اقدامات منظم انطباق به نفع شیوه های امنیتی سختگیرانه تلقی می شود. در حالی که امنیت فراتر از انطباق مهم است، خود انطباق همچنان حیاتی است. برای امنیت کسب و کار، نوآوری باید با آموزش کارکنان شروع شود. آگاهی در مورد امنیت سایبری باید مانند یک فرهنگ در یک سازمان جذب شود. تسلط بر این در قلب نوآوری برای امنیت کسب و کار است.
شاید منطقی فکر کنید که اکثر سازمان‌ها تاکنون تحول دیجیتال را انجام داده‌اند. اما به نظر می رسد عادت های قدیمی به سختی از بین می روند مادامی که 82 درصد از شرکت ها هنوز به شدت به فرآیندهای کاغذی قدیمی وابسته هستند.  به این دلیل که تحول دیجیتال واقعی در واقع بسیار پیچیده است. این شامل دو چیز متفاوت است: دیجیتالی کردن خدمات تجاری – برای ارائه خدمات به مشتریان از راه دور – و تحول دیجیتالی کسب و کار – پردازش مجدد فرآیندهای فعلی با فناوری های فعلی یا در حال ظهور. اکثریت قریب به اتفاق حوادث و حملات نتیجه ناتوانی در به کارگیری اصول و مدل هایی است که برای دهه ها در دسترس ما بوده است، مانند حداقل امتیاز، حداقل عملکرد، مدیریت دارایی و امنیت بر اساس طراحی. افزودن فناوری براق تر و درخشان تر به بالا، هیچ کمکی به تعمیر پایه شکسته زیر همه نمی کند، جز اینکه سازمان ها را از مشکلات اساسی منحرف می کند. علاوه بر این، صنعت در حال غیرمتمرکزتر شدن است، بنابراین اکنون در موقعیتی هستیم که چندین بانک رقیب و درگاه‌های پرداخت، بازار را باز کرده‌اند. بدیهی است که این برای صنعت و مصرف کننده عالی است، اما همچنین نقاط تماس بیشتری ایجاد می کند و فرصت های بیشتری را برای افشا و بهره برداری از مسائل امنیتی کسب و کار ایجاد می کند. اینجاست که نوآوری در امور مالی در واقع چالش ایجاد کرده است!
در حال حاضر نوآوری های زیادی در حاکمیت بانکی وجود دارد، به طوری که از فناوری هایی مانند بلاک چین برای تأیید هویت بین دو سازمان استفاده می شود. با این حال، برای امنیت کسب و کار، فرصت بزرگ بعدی برای نوآوری باید داخلی و بیشتر در اطراف افراد، فرآیندها و نحوه عملکرد آنها باشد. بسیاری از سازمان‌ها هنوز یک چارچوب امنیت اطلاعات قوی را اتخاذ نکرده‌اند، زیرا آن را پرهزینه و زمان‌بر می‌دانند. در راستای این موضوع، هوش مصنوعی را می توان برای فهمیدن مواردی که از منظر امنیت کسب و کار به احتمال زیاد اشتباه می کند، استفاده کرد. انجام این کار به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از ارزیابی ریسک پیش‌بینی، حوادث امنیتی را پیش‌بینی کرده و از آن جلوگیری کنند.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dqNg_F4t