توسعه نرم افزار چابک بیش از هر زمان دیگری محبوبیت دارد که در اینجا کمی آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

– توسعه نرم افزار Agile چیست؟
توسعه نرم افزار چابک مجموعه ای از متدها و روشهای همکاری برای تولید سریعتر و کارآمدتر کد نرم افزار است. به طور خاص، توسعه چابک از یک رویکرد تکراری استفاده می کند، جایی که تیم ها بطور مداوم با بازبینی، بازرسی و تطبیق تکنیک های توسعه خود را برای ارائه برنامه هایی که انعطاف پذیر و سریع نیازهای تجاری را برآورده می کنند، ارائه می دهند.
– آیا چابک بهتر از توسعه نرم افزار آبشاری است؟
تقریباً در هر کنفرانس یک جلسه با رهبران فن آوری برگزار می شود – چه CIOs، چه کارشناسان IT یا مدیران که مزایای روش Agile را بیان می کنند. جلسات مربوط به فضائل تکنیک های آبشاری سنتی این روزها مورد کم لطفی واقع شده است.
با این وجود ظهور روش چابک به معنی مردن روش آبشاری نیست. برخی از پروژه ها هنوز مراحل واضح و مشخصی را ارائه می دهند. اگر می دانید دقیقاً به چه چیزی و چه زمانی احتیاج دارید، پس روش آبشار ممکن است بهتر باشد. شاید سوال بهتری برای پرسیدن این نباشد که کدام روش بهترین است بلکه درعوض سوال کنید که برای کدام کار درخور تر است.
– چرا توسعه Agile برای پروژه های تحول دیجیتال بسیار محبوب است؟
تحولات دیجیتال از محیط پیرامونی به هسته اصلی همه سازمانها منتقل شده، زیرا رهبران فن آوری سعی کرده اند مدلهای تجاری خود را در پاسخ به شرایط سریع تغییر دهند.
– شرکت ها چگونه از توسعه نرم افزار Agile استفاده می کنند؟
فارستر، تحلیلگر فناوری می گوید: تحویل چابك برای تحولات موفقیت آمیز دیجیتال حیاتی است، با این وجود بهترین شركت ها حتی پا را فراتر می گذارند. این محقق می گوید فقط 47٪ از شرکتهای با موفقیت کمتر، 75٪ یا بیشتر تیم توسعه خود را با استفاده از روشهای توسعه نرم افزار Agile در مقایسه با 93٪ شرکتهای موفق، در اختیار دارند.
– ویژگی های اصلی توسعه نرم افزار Agile چیست؟
یک تیم چابک با رویکرد همکاری خود تعریف می شود و برخی از چارچوب های اصلی مرتبط با این روش شامل، اما محدود به موارد زیر نیستند:
ناب – تیم های توانمندی که به سرعت برای از بین بردن زباله ها کار می کنند. Lean خود از فرآیندهای تولید ناب، که در قرن بیستم آغاز شد، سرچشمه گرفت.
Kanban – روشی ناب برای مدیریت کار که در آن موارد، مانند ویژگی ها، داستان های کاربر و محصولات قابل تحویل، روی یک صفحه تجسم می یابد.
اسکرام – چارچوب چابک برای تیم های کوچک 10 نفره یا کمتر، که کارها را به قطعات محدود شده در زمان، معروف به اسپرینت تقسیم می کنند، جایی که پیشرفت در جلسات اسکرام بررسی می شود.
– تفاوت بین توسعه نرم افزار DevOps و Agile چیست؟
DevOps ترکیبی از توسعه نرم افزار و عملیات IT است. DevOps با استفاده از تحویل مداوم و تکرارهای مداوم قصد دارد نرم افزاری با کیفیت بالاتر ایجاد کند. بسیاری از اقدامات کلیدی DevOps را می توان در توسعه نرم افزار Agile جستجو کرد.
در حالی که روش Agile بر روی اسپرینت هایی متمرکز است که می توانند هفته ها یا ماهها طول بکشد، DevOps بر انتشار سریع متمرکز است که روزها یا حتی ساعتها به طول می انجامد. از DevOps و Agile می توان همزمان استفاده کرد زیرا مکمل یکدیگر هستند.
– در مورد ظهور تکنیک های رهبری چابک چطور؟
ویروس کرونا از بسیاری جهات یک آزمایش بتا برای گسترش مقیاس گسترده Agile بوده است. کارمندان خود توانمند به سادگی مجبور بودند که برای تکمیل پروژه ها و تولید محصولات در اسرع وقت، به روشی از نظر اجتماعی کار کنند.
مدیریت چابک از دو طریق کلیدی مزایایی را به همراه دارد: این قدرت را به توسعه دهندگان می دهد که قدرتی را که همیشه دوست داشتند در اختیار بگیرند و رهبران را آزاد می سازد تا روی کارهای سطح بالاتر مانند استراتژی پالایش و ایجاد مدل های جدید تجاری تمرکز کنند.
– نقاط ضعف توسعه چابک چیست؟
بسیاری از متخصصان معتقدند که Agile در گروههای کوچک بهترین عملکرد را دارد، اما این خطر وجود دارد که Agile از بخش IT به سمت تجارت وسیع تری سوق پیدا کند، استفاده از آن بسیار گسترده شده و از مزایای آن کاسته می شود.
حتی در بخش IT ، همه چیز گل وبلبل نیست. ماهیت مشترک این روش به این معنی است که تعامل رو در رو اغلب ضروری است، چیزی که اخیراً غیرممکن است. از بسیاری جهات، چابک واقعی را به طور کامل مشاهده نمی کنیم.
– چشم انداز بلند مدت برای توسعه چابک چیست؟
با ظهور شرکت ها در عصر پس از COVID، جالب است که ببینیم رهبران تجارت در مورد محصولاتی که تیم توسعه نرم افزار Agile ایجاد کرده اند چه نظری دارند.
آیا آنها در روند تحول دیجیتال سریع سال 2020 تأمل می کنند و نتیجه می گیرند که Agile در یک زمان بسیار پیچیده به راحتی به کار تجارت کمک کرد؟ یا تغییر مسیر به چابک – چه در داخل بخش فناوری اطلاعات و چه در سراسر کسب و کار گسترده تر – تبدیل به یک انتقال دائمی خواهد شد؟

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gxFNT7G

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *