پیش‌بینی‌های زیادی برای آینده فین تک و همچنین شرکت‌های متعددی در حوزه مالی وجود دارد که تلاش می‌کنند این بخش را گسترش دهند.

 
ما فهرستی از ده شرکت فین تک با سریع‌ترین رشد را برای تماشا در سال 2022 گردآوری کرده‌ایم.

10) Paidy
در سال 2008، Paidy به عنوان یک شرکت پرداخت ژاپنی شروع به کار کرد که به مصرف کنندگان اجازه می دهد اقلام را خریداری و بعداً پرداخت کنند. در سال‌های اخیر، برای ارائه گزینه‌های تامین مالی در Rakuten، بزرگترین خرده‌فروش آنلاین ژاپن، و Amazon.co.jp گسترش یافت.

9) پاپایا گلوبال
این شرکت به کسب و کارها در سراسر جهان امکان دسترسی به شبکه ای از فروشندگان ترجیحی را می دهد. از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود کسب‌وکارهای بیشتری خدمات SaaS را نسبت به نرم‌افزار داخلی انتخاب کنند، Papaya Global در موقعیت ایده‌آلی برای بهره‌مندی قرار می‌گیرد.

 8) گروه مالی Grab
در سال 2018، گروه مالی Grab شروع به ارائه پرداخت های دیجیتال، تامین مالی، بیمه، پاداش و خدمات مرتبط با سرمایه گذاری کرد. این شرکت سنگاپوری 150 کارمند دارد و در مسیر تبدیل شدن به یکی از برجسته ترین استارت آپ های فین تک آسیا قرار دارد.

7) Dapper Labs
این استارت آپ فین تک در سال 2018 برای ایجاد محصولات مرتبط با بازی با استفاده از فناوری بلاک چین تشکیل شد و بیش از 252 کارمند از جمله کارکنان سابق شرکت هایی مانند EA Sports، Hasbro، Disney، Amazon و Zynga دارد. در سال 2021، 550 میلیون دلار بودجه جدید برای توسعه بیشتر تضمین کرد.

6) Rapyd
در سال 2015، Rapyd به عنوان یک ارائه دهنده خدمات کامل پرداخت که خدمات فین تک را یکپارچه می کند، راه اندازی شد. این شرکت به بازرگانان یک پلت فرم پرداخت ارائه می دهد که Rapyd می تواند به راحتی آن را در هر برنامه یا وب سایت موجود، از جمله WordPress، Wix، و Shopify ادغام کند.

5) مولی
در سال 2004، شرکت Mollie یکپارچه سازی پرداخت در هلند تاسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از خدمات، از جمله پردازش پرداخت آنلاین برای بازرگانان و گزینه های پرداخت کاربر پسند را برای کاربران نهایی ارائه می دهد. از آن زمان به نیروی کار بیش از 515 نفر تبدیل شد و امسال 675 میلیون دلار سرمایه جدید از سرمایه گذاران برای حمایت از توسعه شرکت دریافت کرد.

4) فنرگو
فنرگو که در سال 2008 راه اندازی شد، نرم افزاری را برای شرکت های خدمات مالی مانند مدیران دارایی و بانک های سرمایه گذاری توسعه می دهد تا به آنها در مورد الزامات انطباق کمک کند. محصول شاخص این شرکت، مدیریت چرخه زندگی مشتری (CLM)، سازمان ها را قادر می سازد تا مشتریان را شناسایی کنند، اطلاعات آنها را مدیریت کنند و تراکنش ها را در زمان واقعی نظارت کنند و در عین حال از مقررات پیروی کنند.
 
3) جمهوری تجاری
Trade Republic یک صرافی مستقر در آلمان است که در سال 2015 تأسیس شد. این صرافی به مشتریان امکان داد و ستد محصولات مالی از جمله ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار عمومی را می دهد.

2) BharatPe
BharatPe یکی از بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های فین‌تک هند، پرداخت‌های مبتنی بر اپلیکیشن و گزینه‌های پذیرش کارت را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد. کارمزد تراکنش صفر و بدون هزینه ماهانه را ارائه می دهد، و از جذاب ترین گزینه ها برای مشاغل کوچک و متوسط است. همچنین یک راه حل وام P2P به نام 12% Club دارد تا گزینه های تامین مالی جایگزین را که از طریق بانک های سنتی در دسترس نیستند، فعال کند.

1) BlockFi
شرکت BlockFi در سال 2017 تاسیس شد و متخصص در وام دادن دارایی های رمزنگاری شده است. این شرکت در مقابل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم یا لایت کوین وام هایی به دلار، پوند یا یورو ارائه می دهد. این یک پلتفرم انتخابی برای افرادی است که به دنبال استفاده از دارایی های رمزنگاری شده خود در عین حفظ دسترسی به نقدینگی هستند. BlockFi همچنین خدمات مالی مختلفی و دارای یک پلت فرم معاملاتی است که امکان تبادل فوری دارایی های رمزنگاری شده را برای افراد فراهم می کند. همچنین دارای اولین کارت اعتباری در جهان است که به بیت کوین پاداش می دهد.