دور شدن گوگل از حساب های بانکی نشان می دهد که چرا صنعت مالی برای غول های فناوری صنعت سختی است. حداقل یکی از غول های فناوری تصمیم گرفته است که به جای رقابت جدی با بانک ها، به آنها خدمات بدهد.

گوگل تقریباً دو سال پس از اعلام برنامه های بلندپروازانه برای تصدی صنعت مالی خرده فروشی، محصول حساب بانکی خود را بسته است. یکی از عوامل کلیدی: به گفته شخصی که از تصمیم مطلع است، Bill Ready، رئیس جدید تجارت، تصمیم گرفت که ترجیح می دهد به جای رقابت با بانک ها، یک اکوسیستم بانکداری دیجیتالی و پرداخت را توسعه دهد. در چند سال گذشته، مدیران بانک ها و سرمایه گذاران هر زمان که یک غول فناوری برنامه ای برای ورود به امور مالی فاش کرد، دچار وحشت شده اند. با دلایلی خوب: غول های فناوری به صدها میلیون کاربر و داده های آنها دسترسی دارند و سابقه ای در تغییر صنایع مانند رسانه و تبلیغات دارند. اما واقعیت تاکنون کمتر مخرب بوده است. در حالی که آمازون در حال بررسی حساب های بانکی در سال 2018 بود، این پروژه هنوز عملی نشده است. Uber سال گذشته بلندپروازی های خود در زمینه فین تک را مهار کرد. فیس بوک مجبور شد پروژه رمزنگاری خود را در میان مجموعه ای از شکست ها تغییر نام دهد.

سخنگوی Google در بیانیه ای گفت: “ما رویکرد خود را به روز می کنیم تا در درجه اول بر ارائه خدمات دیجیتالی برای بانک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی تمرکز کنیم تا اینکه خودمان به عنوان ارائه دهنده این خدمات سرویس دهیم. گوگل که متعلق به شرکت مادر Alphabet است، می تواند به بانک ها کمک کند تا روش های مطمئن تری را برای خریداران آنلاین از طریق کارت های مجازی یا توکن های یکبار مصرف در اختیار مشتریان قرار دهند. این به گفته شخصی مطلع در شرکت است که از صحبت کردن در مورد استراتژی کسب و کار خودداری کرده است. این روشها با محافظت از شماره کارت اعتباری کاربران، کلاهبرداری را کاهش می دهند.
در سال های اخیر، گوگل منابع بیشتری را به تجارت ابری خود اختصاص داده است، که هنوز هم از سهم بازار از آمازون و مایکروسافت عقب است. با این حال گوگل، بارها و بارها خدمات مالی را از نظر مشتریانی که امیدوارند بتوانند جذب کنند، مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/drpcxY5W