در حالی که شرکت ها معتقدند که نرم افزار منبع باز مزایایی از جمله نرم افزار با کیفیت بالاتر و نوآوری ها را فراهم می کند، طبق گزارش Red Hat در ارزیابی میزان استفاده شرکت ها از منبع باز، موانع به کارگیری از جمله سطح پشتیبانی و سازگاری را نیز پیش بینی می کنند.

جالب است که امنیت در گزارش، هم مثبت و هم منفی نشان داده می شود، منبع باز به نظر می رسد امنیت بهتری را ارائه می دهد اما امنیت کد را به عنوان یک مانع در نظر می گیرد.
در مورد مزایای اصلی استفاده از نرم افزار منبع باز، 35٪ کیفیت بالاتر، 33٪ اشاره به دسترسی به آخرین نوآوری ها، 30٪ اظهار داشتند که از امنیت بهتری برخوردار هستند و 30٪ توانایی استفاده ایمن از فناوری های منبع باز را ذکر کردند. به طور کلی، 87٪ اظهار کردند که منبع باز سازمانی از امنیت بالاتر و یا امنیت برابر با نرم افزار اختصاصی برخوردار است.
وقتی از موانع استفاده از متن باز سوال شد، 42٪ سطح پشتیبانی، 38٪ سازگاری، 35٪ امنیت کد و 35٪ عدم مهارت داخلی را ذکر کردند. به نظر می رسد نگرانی در مورد امنیت، که در گزارش سال گذشته به عنوان مهمترین مانع برای پذیرش منبع آزاد شناخته شده، روند نزولی دارد. این سومین سال انتشار گزارش است.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/ejKmF25

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *