مرحله بعدی برای فضای ابری، ادغام مراکز داده عمومی و خصوصی در سراسر جهان به یک “کامپیوتر بی نهایت قدرتمند” است که دسترسی و استفاده از آن آسان است.

IBM نقشه راه دارد و در راه اجرای چشم انداز خود برای استفاده آسان از منابع ابری جهان به عنوان یک رایانه واحد می باشد. به گفته IBM، “وقتی این کار را انجام دهیم، سرانجام به توانایی کامل انقلابی فضای ابری پی خواهیم برد. توانایی به دست آوردن آنچه که لازم داریم در میلی ثانیه با یک دکمه.”
پریا ناگپورکار توضیح می دهد که چگونه IBM Research یک معماری محاسباتی بدون سرور را ایجاد می کند که فضای ابری را به بزرگترین رایانه جهان تبدیل می کند. محاسبات بدون سرور این امکان دسترسی آزاد را بدون عوارض تأمین backend و مدیریت امنیت ایجاد می کند.  مراکز داده ای برای برترین ابرهای جهان در صدها مکان وجود دارد که تقریباً در تمام قاره ها قرار دارند. گیل می گوید: “با این حال، این تنها بخشی از تصویر را ترسیم می کند.” همچنین “تعداد زیادی محیط محاسباتی خصوصی که در سیلوها در سرتاسر کره زمین وجود دارد وجود دارد. این ابر طی سالهای متمادی به طرز چشمگیری پیشرفت کرده و به شکل امروزی درآمده است، یک شبکه گسترده توزیع شده از مراکز داده دولتی و خصوصی شامل زتابایت قدرت محاسبات و ذخیره سازی داده ها.” متوجه چشم انداز یک رایانه جهانی واحد هستید؟ ناگپورکار می گوید: “این یکی از بزرگترین چالش هایی است که ما باید در حال حاضر در علوم کامپیوتر حل کنیم، تا از این سیستم فوق العاده ناهمگن و توزیع شده استفاده کنیم.” زمان آن فرا رسیده است که یک سیستم عامل توزیع شده فراهم شود که “آن لایه مشترک انتزاعی را در این منابع ابر ناهمگن و توزیع شده” فراهم کند. Kubernetes فناوری باز است که در این نبرد تکاملی به عنوان برنده ظاهر می شود. بنابراین شما دارای ظروف لینوکس، Kubernetes هستید که هر دو از فناوری های باز هستند.”

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dTXtbqt