امروزه بیش از 73 میلیون مهندس نرم افزار در سراسر جهان از GitHub استفاده می کنند. در حالی که GitHub مزایای بسیاری از جمله مدیریت پروژه، همکاری منبع باز و اتوماسیون را ارائه می دهد، توسعه دهندگان تازه کار اغلب برای میزبانی کد خود ثبت نام می کنند و تغییراتی که در طول زمان ایجاد می کنند را تجسم می کنند.

یک راه معمول برای ارتباط با GitHub از طریق Git و ترمینال است. از آنجایی که گیت و ترمینال دارای منحنی یادگیری شدیدی هستند، برخی از توسعه دهندگان، به ویژه توسعه دهندگان حرفه ای جدید، از استفاده از GitHub اجتناب می کنند. اما اگر بتوانید از GitHub برای ذخیره پروژه های برنامه نویسی خود بدون خط فرمان استفاده کنید، چه؟

در ادامه به بررسی تفاوت Git و GitHub پرداخته خواهد شد.

Git
به زبان ساده، Git با ذخیره تغییراتی که در طول تاریخ ایجاد می‌کنید، عکس‌های فوری پروژه‌های شما را ثبت می‌کند. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که در صورت مرتکب اشتباه یا کشف مشکل، با اطمینان به نسخه قبلی پروژه بازگردند.  

GitHub
GitHub در هسته خود یک پلتفرم مبتنی بر وب برای توسعه دهندگان است تا کدهای خود را در فضای ابری ذخیره کنند. همچنین به عنوان یک برنامه موبایل و برنامه دسکتاپ در دسترس است. از طریق رابط کاربری گرافیکی، توسعه دهندگان می توانند از GitHub برای کار با توسعه دهندگان در سراسر جهان استفاده کنند.
از کد خود بدون خط فرمان پشتیبان تهیه کنید
1. دسکتاپ GitHub
GitHub Desktop یک برنامه دسکتاپ با رابط کاربری گرافیکی است که به شما امکان می دهد بدون دست زدن به ترمینال خود کد را بازیابی، ویرایش و در GitHub ذخیره کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نصب، پیکربندی و استفاده از دسکتاپ GitHub، اسناد رسمی را بخوانید. 
2. رابط کاربری وب GitHub
می‌توانید فایل‌ها را مستقیماً از GitHub.com بدون بارگیری فایل‌ها یا پیمایش در ترمینال آپلود، ویرایش و پیدا کنید.
گزینه 1: می توانید فایل ها را پس از آپلود مستقیماً در GitHub.com ویرایش کنید.
گزینه 2: می توانید فایل های خود را در رایانه محلی خود ویرایش کنید، کل پوشه خود را بکشید و رها کنید، و GitHub به صورت “اتوماتیک” تعیین می کند که کدام فایل ها تغییر کرده اند و فقط فایل های ویرایش شده را آپلود می کند.
3. GitHub.dev
می توانید ویرایشگر رایگان و مبتنی بر وب GitHub را در github.dev بیابید. ویرایشگر مبتنی بر وب یک تجربه ویرایش سبک را معرفی می کند که به طور کامل در مرورگر شما اجرا می شود. با ویرایشگر مبتنی بر وب، می‌توانید فایل‌ها و مخازن کد منبع را از GitHub پیمایش کنید و تغییرات کد را ایجاد و انجام دهید. می توانید هر مخزن، فورک یا درخواستی را در ویرایشگر باز کنید. اسناد رسمی ویرایش و ذخیره فایل ها را از طریق github.dev بخوانید.


بیشتر بدانید: https://lnkd.in/d2abQ4jy