تیم تحقیقاتی و پیشرفت هوش مصنوعی متا اخیراً یک سیستم مبتنی بر شبکه عصبی به نام SIDE توسعه داده است که می‌تواند صدها هزار نقل قول ویکی‌پدیا را به طور همزمان اسکن کند و بررسی کند که آیا واقعاً از محتوای مربوطه پشتیبانی می‌کنند یا خیر.

ویکی پدیا یک دایره المعارف آنلاین رایگان چند زبانه است که توسط داوطلبان از طریق همکاری باز و یک سیستم ویرایش مبتنی بر ویکی نوشته و نگهداری می شود. ویکی پدیا حدود 6.5 میلیون مقاله دارد. ویکی‌پدیا دارای منابع جمعی است، بنابراین معمولاً مستلزم تأیید حقایق است. نقل قول ها، اظهارات بحث برانگیز، و مطالب بحث برانگیز در مورد افراد زنده باید شامل یک نقل قول باشد. داوطلبان پاورقی‌های ویکی‌پدیا را دوباره بررسی می‌کنند، اما با ادامه رشد سایت، همگام شدن با بیش از 17000 مقاله جدید که هر ماه اضافه می‌شود، چالش برانگیز است.
یک سیستم کامپیوتری که درک زبان در سطح انسانی داشته باشد، هنوز طراحی نشده است، اما پروژه‌هایی مانند این، که الگوریتم‌هایی را برای درک مطالب متراکم با درجه‌ای از پیچیدگی بالاتر می‌آموزد، به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا دنیای واقعی را درک کند. تیم تحقیق و پیشرفت متا هوش مصنوعی می‌گوید هدف از این کار ایجاد بستری برای کمک به سردبیران ویکی‌پدیا است که به‌طور سیستماتیک مشکلات استناد را تشخیص دهند و به سرعت استناد را برطرف کنند یا محتوای مقاله مربوطه را در مقیاس تصحیح کنند. SIDE منبع باز است و در اینجا قابل آزمایش است.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/eViEfdNh