سازمان‌ها در هر اندازه مجبور شده‌اند مدل‌های کسب‌وکار خود را به دلیل تغییرات عمده در رفتار خریدار و بحران زنجیره تامین ادامه دهند.

تیم‌های DevOps هسته اصلی هر ابتکار بزرگ تحول کسب‌وکار دیجیتالی هستند، بنابراین تقاضا برای تخصص DevOps همچنان از عرضه موجود پیشی می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود که در 10 سال آینده شاهد تحول دیجیتالی بیشتری نسبت به مجموع 40 سال گذشته باشیم.

پلتفرم‌های کم‌کد: با افزایش تقاضا برای برنامه‌های کاربردی برای هدایت جریان‌های کاری دیجیتال در پی همه‌گیری، توسعه‌دهندگان حرفه‌ای بیشتر به پلتفرم‌های کم‌کد متکی بودند تا زمان مورد نیاز برای ساخت یک برنامه را کاهش دهند. باید دید چه تعداد از نسل‌های بعدی برنامه‌های کم‌کد توسط توسعه‌دهندگان به اصطلاح شهروند ساخته خواهند شد که ممکن است به زودی خطوط لوله DevOps را با کد برنامه پر کنند.

Microservices: میکروسرویس ها چندین سال است که وجود دارند. با این حال، با ظهور کانتینرها به عنوان یک مصنوع نرم افزاری برای ساخت میکروسرویس ها، اکنون آشکار شده است که ساخت یک برنامه کاربردی ساخته شده با استفاده از میکروسرویس ها نه تنها زمان کمتری می برد، بلکه نگهداری آسان تر و همچنین انعطاف پذیرتر است.

مشاهده پذیری: در سال گذشته، طیف گسترده ای از فروشندگان فناوری اطلاعات انواع مختلفی از پلتفرم های قابل مشاهده را معرفی کردند. اینها برای تیم‌های DevOps جستجوی داده‌های ماشین را آسان‌تر می‌کنند، به گونه‌ای که آنها را قادر می‌سازد تا پیش از ایجاد اختلال بیشتر، علت اصلی مشکلات را به طور فعال کشف کنند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به پلتفرم های نظارتی است که معمولاً تنها معیارهای از پیش تعریف شده را برای شناسایی زمانی که یک پلت فرم یا برنامه خاص مطابق انتظارات عمل می کند ارائه می دهند.

DevSecOps: به عنوان یک توسعه از بهترین روش DevOps، به طور کلی یک تغییر کلی را از لحاظ مسئولیت بیشتر توسعه دهندگان برای امنیت برنامه توصیف می کند. با وجودی که هنوز در مراحل ابتدایی نسبی خود است اما، DevSecOps توجهات راجلب کرده زیرا DevOps و تیم های امنیت سایبری به دنبال پر کردن شکاف فرهنگی هستند که به همان اندازه در IT گسترده است. هدف نهایی ارائه برنامه های کاربردی امن تر بدون کاهش سرعت ساخت و استقرار آنهاست.

GitOps: در هسته خود، GitOps یک چارچوب عملیاتی است که بهترین شیوه‌های DevOps را که برای خودکارسازی توسعه برنامه‌ها استفاده می‌شود، می‌گیرد و آن‌ها را به زیرساخت گسترش می‌دهد. ایده اصلی این است که نرم افزار پیکربندی ایجاد شده برای مدیریت زیرساخت به عنوان کد فقط یک مصنوع نرم افزاری دیگر است که در یک مخزن Git ذخیره می شود. هنوز در اول راه خود، اما امسال سالی است که GitOps بخشی از جریان اصلی گفتگوی DevOps شده است.
 
کوبرنتیز: همزمان یکی از قوی‌ترین و پیچیده‌ترین پلت‌فرم‌های فناوری اطلاعات که تا به حال به‌عنوان یک استاندارد واقعی برای ساختن و استقرار برنامه‌های کانتینری ظاهر شده است که می‌تواند به طور کارآمدتری در صورت نیاز برای مصرف زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، بالا و پایین شود. چالش (و فرصت) در حال حاضر این است که Kubernetes را برای مدیران فناوری اطلاعات که معمولاً مهارت های برنامه نویسی یک مهندس قابلیت اطمینان سایت (SRE) را ندارند و یافتن و حفظ آنها سخت است، بسیار قابل دسترس تر کنیم. 

GraphQL: که به عنوان یک زبان پرس و جو برای رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) استفاده می شود، نسبت به API های REST که در گذشته توسط توسعه دهندگان استفاده می شد، ابزار کارآمدتری برای دسترسی به داده ها ارائه می دهد. پذیرش GraphQL که در ابتدا توسط فیس بوک توسعه داده شد، هنوز در مراحل اولیه است، اما واضح است که API های مبتنی بر GrapQL روزی به اندازه API های REST فراوان خواهند بود. این امر به ویژه برای برنامه‌های مبتنی بر میکروسرویس که برای دسترسی به داده‌ها در یک محیط محاسباتی بسیار پراکنده که به ابزار کارآمدتری برای انتقال داده‌ها نیاز دارد، به APIها متکی هستند، بسیار مهم است.
 
سرمایه گذاری های مخاطره آمیز: شرکت های سرمایه گذاری به پیشرفت های DevOps کمک می کنند زیرا آنها همچنان به در دسترس قرار دادن سرمایه برای شرکت هایی که برای سهم خود از بازاری رقابت می کنند که انتظار می رود تا سال 2026 شاهد نرخ های رشد مرکب سالانه 24.7٪ باشد، کمک می کنند. طیف گسترده‌ای از فناوری‌های DevOps وجود دارد که اگر تمام پول نقد به شرکت‌های DevOps سرازیر نمی‌شد، در غیر این صورت ممکن بود به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرند.