تکامل ادامه دارد و هر توسعه جدید کاربران فضای ابری را بر آن می دارد تا در مورد آنچه که می خواهند اجاره کنند و آنچه که انتظار دارند برای پول خود بدست آورند، تجدید نظر کنند.

بسیاری از اینها ایده های دوباره کشف شده ای است که دوباره بسته بندی و دوباره مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از آنها راه حل های هوشمندانه ای هستند که مشکلات ایجاد شده توسط آخرین راه حل ها را حل می کنند. همه آنها به ما فرصتی می دهند تا به آنچه در حال ساختن آن هستیم نگاه کنیم.
در اینجا هفت روش مهم برای نوآوری و تکامل فضای ابری وجود دارد.
1) پس انداز تدریجی
نسل اول محاسبات بدون سرور با واحدهای نسبتاً زیادی محاسبه ارائه شد. به عنوان مثال، AWS Lambda با جمع آوری تمام فراخوانی ها به 100 میلی ثانیه آغاز شد. اکنون این زمان به 1 میلی ثانیه رسیده است که باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها شده.
2) رژیم غذایی برای سیستم عامل
Google’s Container-Optimized OS و Amazon’s Bottlerocket الگوی مجازی سازی سنتی را با سیستم عامل های مجازی و حداقل لینوکس که نقش hypervisor را دارند، روی سیستم عامل اعمال می کنند. آنها برای بسته بندی ریز سرویسهایی که یک کار کوچک را انجام می دهند، بدون تکیه بر عملکرد سیستم عامل، بسیار درخشان هستند.
3) توابع منبع باز
روش دیگر برای ساده سازی کار استقرار در فضای ابری این است که به توسعه دهندگان اجازه دهید یک عملکرد ساده بنویسند و همه کارهای دیگر را به خود ابر بسپارند. در طی چند سال گذشته، همه ابرهای اصلی از ابزارهای خاص خود استفاده کرده اند که به یک بخش کوچک کد، یک عملکرد واحد امکان تصمیم گیری و پردازش برخی داده ها را می دهد. این باعث پیشرفت های شگفت انگیزی بود.
4) تراشه های بازو
آنها فقط برای دوستداران مک نیستند. آمازون دارای یک سری سرور است که تراشه های Gravitron خود را با هسته های Arm اجرا می کند که قول می دهد 40 درصد ارزان تر از نظر عملکرد باشد. البته یکسری هشدارها نیز وجود دارد. شما مجبورید برای اجرای در سیستم عامل Arm مجدداً کامپایل کنید، مگر اینکه در زبان های سطح بالاتر مانند Java ، JavaScript (Node.js) یا PHP (دروپال ، وردپرس و غیره) کار کنید.
5) دیتابیس های همه کاره
پایگاه های داده ای مانند Azure Cosmos DB ، نمودار API های SQL ، MongoDB و Cassandra را با هم ترکیب می کنند. برخی دیگر مانند Google’s Firebase این فرصت را فراهم می کنند تا هم داده ها را ذخیره کرده و هم از طریق تکثیر به مشتریان تحویل دهند. آنها توزیع را با ذخیره سازی ادغام می کنند. ده ها پایگاه داده جدید مانند این وجود دارد که عملکرد جدیدی را در اصطلاح اساسی و سودمند “پایگاه داده” ایجاد می کند.
6) نقش های جدید برای برنامه های اداری
جنبش “بدون کد” باعث می شود برنامه نویسان از حلقه خارج شوند و مستقیماً با ابزارهایی که صفحات گسترده را به برنامه تبدیل می کنند، به جستجوی ماکرو بپردازند.
کل مجموعه برنامه های اداری در حال حاضر محل استقرار بیشتر و بیشتر برنامه های سفارشی است که یک تجارت را اداره می کنند. به جای ساخت و استقرار برنامه ها در موارد مستقل، برخی از رمزگذارها در حال ساخت برنامه هایی هستند که با واژه پردازها، سازندگان ارائه اسلایدها و سایر ابزارهای عمومی در جهان Google یا Microsoft ادغام می شوند. وقتی ارتباطات وجود داشته باشد، زندگی برای هر کس در سازمانی که بیشتر وقت خود را صرف دستکاری در اسناد و ایمیل می کند، راحت تر می شود.
7) محاسبه در لبه
فضای ابری با فشار بیشتر و بیشتر قدرت محاسباتی به لبه های شبکه به تکامل خود ادامه می دهد. شرکت هایی مانند Cloudflare روزگاری انبارهای گنگ بودند. اکنون آنها خدمات محاسباتی هوشمند ارائه می دهند. Cloudflare Workers کدهای JavaScript ، Rust ، C یا ++C را در یکی از 200 مرکز داده به علاوه حداکثر ممکن خود در دسترس کاربران قرار خواهد داد. همچنین پایگاه داده محلی نیز وجود دارد.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gjvzBtG