به عنوان یکی از معدود زمینه های رشد واقعی در دهه گذشته، توسعه نرم افزار یک مهارت مداوم مورد تقاضا است که شامل مجموعه ای از نقش ها، رشته ها و چارچوب ها است.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از شما را در بهترین موقعیت ممکن برای بهره مندی از مزایای خود قرار می دهد، می تواند کمی شبیه چشم بندی باشد، اما برخی از روندها در این صنعت وجود دارد که به شما کمک می کند تا زیرکانه مهارت هایتان را بالا ببرید.
همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید
توسعه دهندگان غالباً با مهارت ها و زبان های برنامه نویسی خاص مورد قضاوت و ارزیابی قرار می گیرند، اما لازم به یادآوری است که اینها مهارت های قابل انتقال هستند.
در توسعه نرم افزار، مانند بسیاری از مسیرهای شغلی، مهارتهای قابل انتقال قابل نمایش، از لیست بلند بالایی از مهارتها ارزشمندتر هستند.
بعضی از مهارتها از دیگران مهمتر هستند
همانطور که گفته شد، در حال حاضر مهارتها و چارچوبهای بسیاری مورد تقاضا هستند که در رزومه شما از چیزی که همه جا حاضر است مانند جاوا اسکریپت یا ++C ارزشمندتر است.
زبان های سبک مانند Rust و Dark در حال رشد هستند. پایتون و Google Go به طور متوسط در فرم های استخدام بیشتر مورد مطالبه شرکت ها هستند و حتی درآمد متوسط بیشتری نسبت به توسعه دهندگان جاوا دارند.

با تمرکز بر back-end ، یک جهت مشخص حرکتی از دیدگاه مهارت وجود دارد: کانتینرها و فضای ابری بومی.
مهارت های عمومی رایانش ابری معمولاً با فروشندگان اصلی همسو می شوند: Amazon Web Services (AWS) ، Microsoft Azure و Google Cloud Platform. و AWS از بقیه محبوبتر است.
در سمت کانتینر، تحقیقات نشان می دهد که تقاضا برای مهارت های Docker از سال 2014 به این طرف 4،162٪ افزایش یافته و در بیش از 5٪ از مشاغل فناوری ایالات متحده در سال 2019 ذکر شده است.
در طول چند سال گذشته یکی از پیشرفت های مهم توسعه دهندگان نرم افزار، ظهور توسعه دهنده به اصطلاح “full-stack” بوده است، همه فن حریفانی که می توانند از پس کدگذاری back و front لازم برای ساخت و اجرای برنامه ها به طور کامل برآیند.

داده ها هنوز روان کننده کار هستند. ظهور علوم داده و شریک جرم آن، مهندسین داده، که به خوبی از پس چندین زبان و مهارت بر می آیند به طور مرتب رتبه های محبوبیت را افزایش می دهند.
ابزارهای جریانی داده مانند کافکا ، انبارهای داده مدرن مانند Redshift و Snowflake و کتابخانه محبوب یادگیری ماشین Tensorflow، در چند سال گذشته با اوج تقاضا مواجه شده اند.
پایتون ، R و Spark همه به سرعت مهارت هایی را افزایش می دهند که همگی گرسنگی مهارت های علوم داده را از سوی سازمان های امروزی نشان می دهند.
آموزش رسمی همه چیز نیست. سرانجام ، لازم به یادآوری است که دریافت مدرک رسمی علوم کامپیوتر برای کار در زمینه توسعه نرم افزار ضرورتی ندارد.
در حال حاضر حتی گوگل و مایکروسافت مدارک معادل خود را ارائه می دهند. ارزش مدرک دانشگاهی بسته به این است که چقدر توسعه دهنده موفقی باشید و نداشتن مدرک نباید دیگران را از موفقیت باز دارد.
بیشتر بدانید: https://lnkd.in/eg4znTT

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *