شرکت VMware، تولیدکننده نرم‌افزارهای ابری است و در زمینه مجازی‌سازی هم فعالیت دارد. در واقع این شرکت نرم‌افزارهایی طراحی می‌کند که ماشین‌های مجازی را ایجاد و مدیریت می‌کنند. شرکت‌ها از اپلیکیشن‌های VMware استفاده می‌کنند تا مجتمع‌سازی و مدیریت سرور‌ها، ذخیره‌سازی و عملیات شبکه‌سازی خود را به صورت کارآمدتری انجام دهند و هزینه عملیاتی سیستم‌های IT خود را کاهش دهند. همچنین شرکت VMware دامنه گسترده‌ای از خدمات مشاوره‌ای، پشتیبانی فنی، آموزش و تاییدیه‌ها را ارایه می‌کند که این خدمات بیش از نیمی از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند. این شرکت با شرکت‌های بزرگ سخت‌افزاری مانند DELL، HP و CISCO ارتباطات بازاریابی عمیقی دارد.
این شرکت که پیشتاز مجازی‌سازی و زیرساخت‌های ابری است، راهکارهایی را ارایه می‌دهد که از سوی مشتری آزمایش شده و فعالیت‌های IT را با کاهش پیچیدگی‌ها و ارایه امکانات انعطاف‌پذیر‌تر و سریع‌تر، تسریع می‌کند. شرکت VMware این امکان را برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود می‌آورد که یک مدل ابری را که چالش‌های منحصر به فرد کسب‌وکار آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد، بکار گیرند. رویکردی که این شرکت دارد، تحول به سوی «پردازش ابری» را تسریع می‌کند و در عین حال، سرمایه‌گذاری‌های موجود را حفظ می‌کند و امنیت و نظارت را توسعه می‌دهد و به سازمان‌ها در هر اندازه‌ای که باشند کمک می‌کند تحرکات کسب‌وکارشان را افزایش دهند و آزادی انتخاب داشته باشند. شرکت VMware در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار مشتری و ۵۵ هزار شریک دارد.

تاریخچه
شرکت VMware، در سال ۱۹۹۸ توسط پنج نفر به نام‌های دایان گرین، مندل روزنبلام، اسکات دوین، ادوارد ونگ و ادوارد باگنیون تاسیس شد. از میان این پنج نفر باگنیون تا سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیر بخش تکنولوژی شرکت باقی ماند و پس از آن شرکت «نووا سیستمز» را تاسیس کرد.
دفا‌تر اصلی شرکت در پالو آلتوی کالیفرنیا واقع شده و یک مرکز تحقیق و توسعه نیز در کمبریج ماساچوست تاسیس شده است.
فعالیت‌های شرکت VMware در طول سال ۱۹۹۸ با حدود ۲۰ کارمند، به صورت مخفیانه صورت می‌گرفت که تا پایان سال ادامه داشت و شرکت در فوریه ۱۹۹۹ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.
شرکت VMware اولین محصول خود را به نام Workstation در مه ۱۹۹۹ تولید کرد و در سال ۲۰۰۱ با تولید سرورهای GSX و ESX قدم به بازار سرور‌ها گذاشت. این شرکت در سال ۲۰۰۳ مرکز مجازی VMware، VMotion و تکنولوژی Virtual SMP را روانه بازار کرد. پشتیبانی ۶۴ بیت در سال ۲۰۰۴ پدیدار شد. در همین سال VMware به قیمت ۶۲۵ میلیون دلار تحت تملک شرکت EMC درآمد، اما به عنوان یک شرکت تابعه نرم افزاری، عملکرد مستقلی دارد.
در ژوییه ۲۰۰۸، دایان گرین، مدیر عامل و از موسسین شرکت، به صورت غیرمنتظره‌ای از سوی هیات مدیره اخراج شد و پائول ماریتز، از کارمندان بازنشسته و کارکشته شرکت مایکروسافت که رییس واحد تجاری پردازش ابری شرکت EMC بود، به عنوان مدیر عامل جدید انتخاب شد. در آن سال، ارزش بازار سهام VMware نزدیک به ۲۵ درصد کاهش یافت و سپس در سپتامبر ۲۰۰۸، رئیس بخش علمی شرکت استعفا کرد.
در‌‌ همان زمان، شرکت اعلام کرد قصد دارد با شرکت سیسکو برای ارایه یک نرم افزار مرکز داده مشترک همکاری کند. یکی از اولین نتایج این همکاری، نرم افزار Nexus ۱۰۰۰V بود.
در آوریل ۲۰۱۱ این دو شرکت یک سیستم «متن باز» (نرم‌ افزارهایی که با استفاده از مجوز کپی رایت می‌توان کد منبع آن را خواند، تغییر داد و یا منتشر کرد) با نام Cloud Foundry و نگارش میزبان آن را منتشر کردند. این نرم افزار استقرار اپلیشکین‌ برای برنامه‌های Java، Ruby on Rails، Sinatra، Node و Scala را پشتیبانی می‌کند.
در حال حاضر، پت گلسینگر مدیر عامل است که در سپتامبر ۲۰۱۲ به شرکت پیوست.

شرکت VMware این امکان را برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود می‌آورد که یک مدل ابری را که چالش‌های منحصر به فرد کسب‌وکار آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد، بکار گیرند. رویکردی که این شرکت دارد، تحول به سوی «پردازش ابری» را تسریع می‌کند و در عین حال، سرمایه‌گذاری‌های موجود را حفظ می‌کند

طراحی هسته‌ای محصولات VMware
شرکت VMware دامنه گسترده‌ای از محصولات را طراحی کرده که بازر‌ترین آن‌ها هایپرویزور‌ها هستند. هایپرویزور یا مدیریت‌کننده ماشین‌های مجازی، یک قطعه نرم افزار و یا سخت‌افزاری است که ماشین‌های مجازی را اداره می‌کند. کامپیوتری که هایپرویزور در آن یک یا دو ماشین مجازی را مدیریت می‌کند، «ماشین میزبان» و هر این از این ماشین‌های مجازی، «ماشین مهمان» نامیده می‌شوند.
این شرکت اولین بار به دلیل تولید دو نوع از هایپرویزورهای GSX معروف شد. از آن زمان، این محصول منجر به ایجاد دو خط تولید هایپرویزور شد که نوع اول آن به طور مستقیم روی سخت افزار اجرا می‌شود و نوع دوم هایپرویزورهای میزبان است.

مهم‌ترین محصولات شرکت
VMware vSphere: یک پایگاه مجازی‌سازی پیشرفته برای ایجاد زیرساخت‌های ابری است که اپلیکیشن‌های مهم کسب‌وکار را اجرا می‌کند و به نیازهای کسب‌وکار با سرعت بیشتری پاسخ می‌دهد. با VMware vSphere می‌توان مرکز داده‌ای کارآمد و انعطاف‌پذیر ایجاد کرد.
VMware Fusion: برای اجرای برنامه‌های ویندوز بر روی مکینتاش، می‌توان از این نرم افزار استفاده کرد. برای کاربران خانگی که به دنبال آسان‌ترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه اجرای برنامه‌های ویندوز – اعم از ویندوز XP، ویندوز ویستا، ویندوز۷ یا ویندوز۸ – روی مکینتاش هستند، استفاده از VMware Fusion ۵ توصیه می‌شود. نصب آسان این نرم‌افزار باعث می‌شود که بتوان برنامه‌های ویندوز را بدون راه‌اندازی مجدد کامپیو‌تر در کنار اپلیکیشن‌های مکینتاش اجرا کرد.
VMware Workstation: این نرم‌افزار که بیش از ۵۰ جایزه صنعت IT را دریافت کرده، به دلیل پشتیبانی گسترده سیستم عامل، تجربه غنی کاربر و عملکرد فوق‌العاده، شناخته شده است. این نرم افزار به کلیه متخصصین فنی که از اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط مهندسین استفاده می‌کنند، کمک می‌کند. همچنین روشی یکپارچه برای دسترسی به کلیه ماشین‌های مجازی، فارغ از اینکه کجا اجرا می‌شوند، ارایه می‌دهد. VMware Workstation اولین نرم افزاری است که از اجرای گرافیک‌های سه‌بعدی در محیط‌های مجازی پشتیبانی کرده است.
VMware vCloud Suite: مجازی‌سازی هزینه‌های IT را به میزان قابل توجهی کاهش داده، در حالی کارآمدی آن را افزایش داده است. واحدهای کسب‌وکار اکنون به دسترسی فوری به منابع IT نیاز دارند تا پروژه‌های خود را در زمان کمتری به بازار تحویل دهند. بخش IT علاوه بر تامین این دسترسی باید مدیریت و امنیت مرکز داده را نیز تضمین کند. نرم افزار VMware vCloud Suite راهکار زیرساختی ابری کامل و یکپارچه‌ای است که عملیات IT را تسهیل می‌کند. این نرم افزار به درک مدیریت عملیاتی سریع، کارآمد و هوشمندانه پردازش ابری کمک می‌کند.
VMware View: با این نرم‌افزار می‌توان Desktop و مدیریت اپلیکیشن‌ها را ساده‌سازی کرد و در عین حال امنیت و نظارت بر آن‌ها را افزایش داد. همچنین این نرم‌افزار دسترس‌پذیری و انتقال خدمات Desktop را که با کامپیوترهای رومیزی قدیمی همخوانی ندارند، افزایش می‌دهد. در این صورت، کاربر نهایی، در حالی که سیاست کنترلی بیشتری بر IT اعمال می‌کند، می‌تواند از سطوح جدید بهره‌وری و آزادی دسترسی به Desktop‌ها از طریق ابزار‌ها و موقعیت‌های بیشتر، بهره ببرد.
VMware vCenter Operations Management Suite: این نرم‌افزار با استفاده از یک رویکرد جامع و تجزیه و تحلیل‌های ثبت شده، وظایف مدیریتی را تا حد زیادی ساده‌سازی می‌کند و اطلاعات و دید مورد نیاز برای تضمین بازده و مطلوبیت سیاست‌های IT را ارایه‌ می‌دهد.

منابع: 
vmware
en.wikipediaware 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *