با پایان سال ۲۰۱۲ صنعت جهانی فناوری اطلاعات خود را برای سال ۲۰۱۳ و درگیری‌های آن آماده می‌کند. این مسئله باعث شده است تا مجموعه‌ای از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های کار‌شناسان در مورد نحوه توسعه سیستم‌های پردازش ابری در این سال مورد توجه قرار گیرد.
این پیش‌بینی‌ها در زیر آورده شده‌اند:

– گسترش سیستم‌های چندگانه پردازش ابری
بزرگان صنعت فناوری در تلاشند بخش قابل ملاحظه‌ای از سیستم‌های شخصی پردازش ابری به کار خود پایان دهند تا در مقابل، تمرکز بیشتری بر سیستم‌های استراتژیک چندگانه پردازش ابری در قالب سرویس‌های اجتماعی و بسته‌های تجاری صورت گیرد. «تریسی کوربو» (Tracy Corbo) یکی از تحلیلگران مرکز Enterprise Management Associates پیش‌بینی کرده است که ۲۰۱۳ ، سال گسترش سیستم‌های چندگانه پردازش ابری خواهد بود.

– سیستم‌های خصوصی پردازش ابری
در سال ۲۰۱۳ شاهد اقدامات بزرگ در دنیای سیستم‌های خصوصی پردازش ابری خواهیم بود که در این راستا مرکز IDC پیش‌بینی کرده است سیستم‌های یاد شده به واسطه قابلیت خود در کاهش هزینه‌ها بسیار رونق خواهند گرفت.

– ادغام سیستم‌های پردازش ابری و موبایلی
به گفته مرکز تحقیقاتی Forrester Research، دستگاه‌های الکترونیکی همراه و ابزارهای وابسته به آن‌ها به صورت گسترده با ابزارهای پردازش ابری همسو خواهند شد و در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. این مرکز در گزارش خود اعلام کرده است: «ما بیشتر از هر زمان ارتباط میان

در سال ۲۰۱۳ میلادی سیستم‌های پردازش ابری شخصی جایگزین رایانه‌های شخصی خواهند شد تا بر این اساس هر یک از کاربران شخصی بتوانند در هر مکان و زمانی به خدمات و اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

ابزارهای موبایلی و سیستم‌های پردازش ابری را شاهد هستیم که این ابزار‌ها می‌توانند نیاز پایگاه‌های داده و ترافیک موجود در آن‌ها را نیز بررسی کنند. تقریبا تمامی ابزارهای مبتنی بر نرم‌افزارهای خدمات (SaaS) نسخه موبایلی دارند که این مسئله نیز تاکیدی بر مدل یاد شده است».

– سیستم‌های پردازش ابری شخصی
بر اساس آخرین بررسی مرکز تحقیقاتی گارتنر که در اکتبر گذاشته برگزار شد، کار‌شناسان، ۱۰ فناوری استراتژیک برای سال ۲۰۱۳ را مشخص کردند. این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۳ میلادی سیستم‌های پردازش ابری شخصی جایگزین رایانه‌های شخصی خواهند شد تا بر این اساس هر یک از کاربران شخصی بتوانند در هر مکان و زمانی به خدمات و اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

– سیستم‌های پردازش ابری ویژه صنعت و جامعه
برخی کار‌شناسان بر این باورند که راهکارهای پردازش ابری ویژه صنایع که شامل سرویس‌های به‌خصوص یا اکوسیستم منحصر به‌فرد می‌شوند، در این سال رونق می‌گیرند. فناوری‌های مبتنی بر فضای پردازش ابری سال‌هاست که به کار گرفته می‌شوند و مورد اطمینان هستند. در سال ۲۰۱۳ سازمان‌ها به صورت گسترده با ابزارهای پردازش ابری سازگار خواهند شد. آن‌ها توان و انعطاف‌پذیری راهکارهای پردازش ابری را به صورت گسترده‌تر به کار خواهند گرفت.

منبع: 
cloudtweaks

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *