از آنجایی که امروزه اکثر شرکت‌ها با اضافه بار داده‌های قابل‌توجهی مواجه هستند، اهمیت چارچوب‌های موثر حاکمیت داده همچنان در حال افزایش است.

 
بانک ها به طور خاص نیاز دارند که از داده ها برای نوآوری و نوسازی عملیات خود و همچنین برای انطباق مداوم و مدیریت اخلاقی داده هایی که با آنها کار می کنند، ارزش کسب کنند. در این راهنما، جزئیات چگونگی و چرایی بهره مندی بانک ها از چارچوب حاکمیت داده قوی را پوشش می‎دهیم.

حاکمیت داده در بانکداری چگونه کار می کند؟
چشم‌انداز اقتصادی امروز، اکثر صنایع، اگر نه همه، می‌خواهد قابلیت‌های مبتنی بر داده‌های خود را در بازار تقویت کنند تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنند. بخش بانکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. معرفی مدل‌های حاکمیت داده در بانکداری به بانک‌ها منابعی را می‌دهد که برای ارتقای رویه‌ها و سیاست‌های فعلی خود برای بهبود مکانیسم‌های حفاظت از داده‌های خود نیاز دارند. مشخصات حاکمیت داده همچنین قابلیت تجزیه و تحلیل داده بانک ها را برای تصمیم گیری بهتر بهبود می بخشد. حاکمیت داده در بانکداری به معنای ارائه ابزارهایی برای بخش بانکی است که نه تنها اثربخشی و نوآوری آن را بهینه می‌کند، بلکه از مدیریت ریسک و گزارش‌دهی نظارتی نیز پشتیبانی می‌کند.

برنامه حاکمیت داده شامل چه مواردی است؟
یک برنامه حاکمیت داده اغلب شامل موارد زیر است:

1- نصب استانداردهای قالب داده.

2- مشخص کردن داده هایی که نیاز به محافظت دارند.

3- برچسب گذاری انواع داده ها و تخصیص نقش ها و مسئولیت ها.

4- تنظیم معیارهایی برای تعیین کمیت اثربخشی برنامه حکمرانی.

5- تزریق اتوماسیون.

6- استفاده از برنامه های مبتنی بر معیارها برای ارزیابی، شناسایی، نظارت و بهبود برنامه حاکمیتی.

7- راه هایی که حاکمیت داده در بانکداری ارزش ایجاد می کند.

8- انطباق با مقررات: برای بانک‌ها الزامی است که همه داده‌هایی را که دارند، بر اساس انواع مقررات فدرال و ایالتی، ایمن نگه دارند. الزامات نظارتی همچنان بر صنعت بانکداری فشار می آورد تا حاکمیت داده را تحت کنترل درآورد زیرا عواقب نقض داده ها پرهزینه‎ تر می شود.

9- کاهنده هزینه: مدیریت دستی داده ها خسته کننده، ناکارآمد و گران است. مسئولیت مدیریت دستی داده ها اغلب بر عهده تیم های فناوری اطلاعات است، به این معنی که موسسات مالی اغلب هزینه های نگهداری تیم های فعال فناوری اطلاعات را تقبل می کنند.

10- بینش بازار: بخش مالی اکنون با رقابت بی امان بین مؤسسات و اشباع برای تازه واردان مشخص می شود. در نتیجه، بینش بازار به یک ضرورت برای مزیت رقابتی تبدیل شده است. از طریق طرح‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها، بانک‌ها می‌توانند با اطمینان به داده‌های خود نزدیک شوند و بینش‌های عملی به دست آورند.

11- فرهنگ داده محور: مدل‌های مبتنی بر داده به طور فزاینده‌ای در حال تغییر نحوه مدیریت سازمان‌ها با اهداف و مقاصد تجاری هستند. ثابت شده است که فرهنگ داده‌محور برای سازمان‌ها سود زیادی دارد، زیرا به طور شهودی رویکردهای کاهش هزینه، نوآوری و بینش مشتری را بهبود می‌بخشد.
 
12- حاکمیت داده: از فرهنگ مبتنی بر داده حمایت و تشویق می‌کند تا بانک‌ها بتوانند به طور مؤثرتری عملیات خود را اجرا کنند و تصمیمات مبتنی بر تجربه مشتری اتخاذ کنند.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dPNEe3MQ