در این خلاصه مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه می توان اقدامات مناسب را برای توسعه دهندگان نرم افزار و تیم های توسعه نه تنها برای بهبود بهره وری و روحیه آنها (و نه آسیب رساندن به آنها)، بلکه همچنین برای بهبود نتایج کسب و کار اتخاذ کرد.

– برای ارزیابی عملکرد از معیارهای بهره وری توسعه استفاده نکنید
سازمانها معیارهای بهره وری را با اهداف عملکرد تیمی یا فردی برابر می کنند. مسئله این است که برابر سازی بهره وری با عملکرد بدون زمینه مناسب اغلب منجر به رفتارهای نامطلوب می شود.
در مورد عملکرد کلی یک گروه توسعه نرم افزار، تلاش کنید مجموعه گسترده ای از اقدامات فراتر از بهره وری را پوشش دهید.

– برای کمک به تجارت از اقدامات بهره وری توسعه استفاده کنید
به طور خاص، بهبود بهره وری باید به کسب و کارها کمک کند تا درآمد کسب کنند، تجربه کاربر نهایی را بهبود بخشند، کیفیت را افزایش دهند، هزینه ها را کمتر کنند، نوآوری بیافرینند، قابلیت های استراتژیک را ارائه دهند، همکاری را بهبود بخشند، بهره وری را افزایش دهند، دسترسی به اطلاعات را ساده کنند یا خطرات را کاهش دهند.
توسعه نرم افزار (و به طور کلی IT) اغلب در این نتایج تجاری نقش دارد و KPI های مبتنی بر نتیجه باید زمینه هر معیار توسعه نرم افزار (و IT) را تعیین کنند. جنبه عملیاتی این KPI ها باید معیارهای عملکرد موثر تیم در برابر مقادیر و استانداردهای اعلام شده باشد.
هنگامی که تیم ها سرعت و زمان چرخه را بهبود می بخشند، یا میزان فرار از نقص و میانگین زمان ترمیم را کاهش می دهند، احتمالاً بهره وری تیم بهبود می یابد.

– برای بهبود بهره وری از اقدامات توسعه دهنده بهره وری استفاده کنید
یکی از اهداف اندازه گیری بهره وری باید بهینه سازی سرمایه گذاری هایی باشد که باعث بهبود بهره وری می شوند. سرمایه گذاری هایی که به تیم های توسعه دهنده نرم افزار کمک می کند تا وقت و انرژی بیشتری را برای حل مشکلات کسب و کار با اولویت تمرکز کنند، در این گروه قرار می گیرند.
اقدامات ناملموس مانند اصطکاک کمتر و همکاری یکپارچه با بخشهای بازرگانی و ابزارهای بهینه سازی در نهایت به دستیابی به نتایج مطلوب و به موقع کمک می کند.

– معیارهای بهره وری باید بر نتایج کسب و کار متمرکز شوند
تیم ها ابتدا باید نتایج تجارت را بسنجند و سپس آنها را با معیارهایی که رفتارهای هدفمند را نشان می دهند، واجد شرایط کنند. ارائه KPI هایی که نتایج و صلاحیت های تحویل را با هم ترکیب می کند، به شما پاسخ می دهد که چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه می توان نرم افزاری با کیفیت بالا ارائه داد. این KPI ها بسیار مهمتر از تمرکز روی یک سری معیارهای سطح پایین هستند.
KPI هایی که نتایج کسب و کار و معیارهای بهره وری توسعه دهنده را با هم ترکیب می کنند، به پاسخ به این سوال کمک می کنند: “آیا تیم ضمن بهبود بهره وری، نتایج کسب و کار را با اولویت ارائه می دهد؟” با توجه به اینکه تیم ها نمی توانند همه چیز را یک باره بهبود دهند، سازمان ها باید به دنبال تیم های قهرمان باشند که تصمیمات محتاطانه ای اتخاذ می کنند که نتایج را افزایش می دهند در حالی که بهره وری را بهبود می بخشند.


بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dZCQFXv

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *