Python و PHP دو زبان برنامه نویسی بسیار محبوب و دارای رتبه بالا هستند. اگر از خود بپرسید کدام زبان تقاضای بیشتری برای توسعه وب دارد، پایتون یا PHP ، قطعاً پایتون برنده است.

آمار نشان می دهد که PHP 26.2% از سهم کاربران و Python 44.1% را شامل می شود.

1. عملکرد: مدتی است که پایتون بر PHP غلبه داشته است. با این حال، از زمان راه اندازی PHP 7 ، همه چیز به نفع PHP تغییر کرده است. تیم مهندسی PHP با سبقت گرفتن از بسیاری از زبانهای برنامه نویسی دیگر، کار بزرگی را در افزایش سرعت انجام داد.
2. پیچیدگی: تا حدی، پایتون و PHP شباهت های زیادی دارند، زیرا هر دو زبان تایپ پویا و شی گرا هستند. آنها می توانند با سیستم عامل های مختلف کار کنند، که یک مزیت قابل توجه است. پایتون یک رهبر بی نظیر در رقابت سهولت استفاده است. هیچ زبانی فرآیند کدگذاری ساده تری نسبت به پایتون ارائه نمی دهد.

3. انعطاف پذیری: این زمانی است که پایتون کاملا PHP را شکست می دهد. طی چند سال گذشته، تقاضای فزاینده ای برای فناوری های درجه یک مانند ML ، AI و غیره افزایش یافته است. پایتون همچنین از بسیاری از کتابخانه های بزرگ یادگیری ماشین پشتیبانی می کند، که یک مزیت اساسی است. علاوه بر این، عملکرد PHP فقط به توسعه وب محدود می شود. در عین حال، پایتون به دلیل جهانی بودن و انعطاف پذیری برای توسعه وب و سایر خدمات خوب است.
4. چارچوب ها: چارچوب ها مدلی را برای ایجاد و راه اندازی وب سایت ها یا برنامه ها پیشنهاد می دهند. و این در طول چرخه حیات توسعه، مناسب است زیرا شما مجبور نیستید عملکرد را دوباره توسعه دهید. در این مرحله، PHP و Python برابر هستند، زیرا هر دو چارچوب های قوی و کاملاً فکری برای توسعه وب سایت ارائه می دهند. ایجاد یک وب سایت با PHP آسان است زیرا با چارچوب های قدرتمندی مانند Laravel کار می کند. توسعه دهندگان همچنین می توانند به راحتی در آنجا کمک بگیرند. پایتون از چنین چهارچوب های وب مانند Django استفاده می کند که سریع، امن و کاربرپسند هستند.

5. جامعه توسعه دهنده: نوشتن یک کد خوب بدون هیچ مشکلی یا اشکالی غیرممکن است. تمام توسعه دهندگان، به ویژه مبتدیان، از اینترنت کمک می گیرند. هر زبان برنامه نویسی پرکاربرد باید دارای پشتیبانی قوی جامعه باشد. هر دو پایتون و PHP دارای انجمن های بزرگ و پشتیبانی هستند، بنابراین اگر محصول شما یک شرکت تازه تاسیس است یا هنوز در زمینه کدگذاری حرفه ای نیستید، دیگر نگران نباشید. می توانید به سرعت و به آسانی کمک شایسته ای پیدا کنید.

هیچ پاسخی جهانی برای این سوال وجود ندارد ، “کدام یک برای توسعه وب بهتر است: PHP یا پایتون؟ ما رادیکال نخواهیم بود زیرا متوجه می شویم که Python و PHP گزینه های بسیار خوبی برای توسعه وب سایت هستند.
بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dTNsm3N

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *