این یک واقعیت است که نوشتن کد می تواند کمی سرگرم کننده تر از صرف وقت برای نوشتن تست ها و خودکارسازی‎ها باشد.

 
خبر خوب اینجاست: GitHub Actions هزاران تست و اتوماسیون از پیش نوشته شده و ساخته شده توسط جامعه را ارائه می‎دهد که از کیفیت کد گرفته تا بررسی کد و امنیت و تست کردن را شامل می شود. و همه اینها را می توان مطابق با نیازها سفارشی کرد، یا با GitHub Actions در خط لوله CI/CD گنجانید.
در اینجا پنج مورد وجود دارد که فکر می کنیم باید روی کد خود اجرا کنید:

1. امنیت خود را با CodeQL افزایش دهید
چه در حال کار بر روی یک پروژه منبع باز یا یک برنامه کاربردی پرکاربرد باشید، یک چیز وجود دارد که هرگز نمی خواهید ببینید: یک پست در حال صعود Hacker News در مورد اینکه چگونه نرم افزار شما (یا نرم افزاری که به آن تکیه می کنید) دارای آسیب پذیری های امنیتی است. بررسی کدها و تابلوهای مشاوره برای مشکلات امنیتی و آسیب پذیری‎های روز صفر میتواند زمانبر باشد (اما اگر صادق باشیم، کار بدی هم نیست). یک راه ساده تر با CodeQL، موتور تحلیل کد معنایی GitHub وجود دارد که بررسیهای امنیتی را در برابر کد مخزن برای شناسایی سریع هر آسیب پذیری انجام میدهد. CodeQL توصیه های امنیتی را در زبان ها و بسته های کدنویسی پیدا می کند و سپس به طور خودکار آنها را در برگه امنیتی مخزن شما نمایش می دهد.

2. تست npm را در جریان های کاری خود اجرا کنید تا جدیدترین و بهترین ها را ارائه دهید
 اکثر توسعه دهندگان از npm test (یا دستورات مشابه) برای آزمایش کد خود استفاده می کنند و دلیل خوبی هم دارد: این یک ابزار قدرتمند و در عین حال ساده است که آزمایش هر تعداد چیز را ساده می کند. برای افرادی که جاوا اسکریپت نمی نویسند، npm test دستوری است که از طریق فایل package.json که بخشی از یک برنامه کاربردی است پیکربندی می شود. در این فایل package.json، میتوانید هر تعداد اسکریپت را برای آزمایش موارد مختلف از دسترسی تا امنیت اضافه کنید.

3. با تست های بصری خودکار به ساخت خود نگاه کنید
 این ممکن است کمی غیرممکن به نظر برسد، اما اینکه بتوانید مطالب خود را به صورت زنده روی سرور ببینید بسیار مفید است. حتی دیدن اینکه آیا دکمه های شما به درستی کار می کنند می تواند بسیار مفید باشد. مشکل قدیمی رابط کاربری را در نظر بگیرید که در آن یک توسعه دهنده تمام وقت خود را صرف تکمیل عملکرد برنامه می کند تا در نهایت آن را بدون دکمه ورود به سیستم ارسال کند.


4. از Lighthouse استفاده کنید تا مطمئن شوید که سرعت وب سایت خود را کاهش نمی دهید
ابتدا، یک نکته: بررسی لایت هاوس بخشی از CI یا تست خودکار است که همه انجام نمی دهند، اما همه باید انجام دهند. چرا؟ گاهی اوقات، تغییر توسعه در یک وب سایت یا برنامه مبتنی بر وب بر عملکرد وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد. این بر سئو، تجربه کاربر و موارد دیگر تأثیر دارد. Lighthouse یک ابزار متن باز و سبک وزن است که در Chrome DevTools، به عنوان یک ماژول Node یا از خط فرمان شما موجود است که کیفیت صفحه وب سایت را برای دسترسی، کارایی، برنامه های وب پیشرفته، سئو و سایر موارد آزمایش می کند.

5. انتشارات (و یادداشت های انتشار) خود را با GitHub Actions خودکار کنید
همه میدانیم که بعد از انتشار یک پروژه چه حس خوبی دارد. همچنین میدانیم نوشتن یادداشتهای انتشار، بررسی کد و در واقع انتشار چیزی که روی آن کار کرده اید چقدر زمانبر است. آخرین نسخه GitHub Releases را وارد کنید. نسخه جدید که در سال 2021 در نسخه بتا عمومی راه اندازی شد، از یادداشت های انتشار خودکار تولید شده و نسخه های خودکار (از جمله موارد دیگر) پشتیبانی می کند. وقتی صحبت از اتوماسیون و تست های خودکار می شود، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که اکثر مردم انجام نمی دهند. با چند افزودن ساده به مخزن خود، می توانید مطمئن شوید که کد شما ایمن تر است، برنامه های شما سریعتر اجرا می شوند و نسخه های شما روان تر می شوند.