اگرچه فناوری بیومتریک چندین سال است که در دسترس بوده است، بسیاری از سازمان‌های خدمات مالی از ابتدای همه‌گیری آن را جدی گرفته‌اند.

ضرورت حضور مشتری از راه دور و فناوری در حال تکامل در این زمینه، بیومتریک را به گزینه ای حیاتی برای تأیید هویت برای مؤسسات مالی تبدیل کرده است.

تقلب در عصر دیجیتال رو به افزایش است
بیومتریک اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند زیرا رشد تعامل دیجیتال منجر به افزایش مشابه در تقلب شده است.
 
بیومتریک امنیت و تجربه مشتری را بهبود می بخشد
این فناوری بیومتریک است که ویژگی‌های فیزیکی یک فرد مانند اثر انگشت یا ویژگی‌های رفتاری مانند فعالیت در تبلت را شناسایی می‌کند که راه را در تأیید هویت شخصی در عصر دیجیتال پیشرو است. در تئوری، این شناسه‌های منحصربه‌فرد را نمی‌توان تکرار کرد، و از نیاز به سؤالات امنیتی وقت‌گیر یا رمزهای عبور اغلب فراموش‌شده اجتناب کرد.
 
چرا تأیید چهره، فناوری بیومتریک برای سال 2022 است؟
امروزه ثابت شده است که تأیید چهره، شکل پیشرو در فناوری بیومتریک است. این کار به سادگی به این صورت عمل می کند: در مرحله ورود، زمانی که متقاضی مدرک شناسایی اولیه خود را که شامل یک عکس (مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی) است، از طریق دستگاه انتخابی خود، منطقه قابل خواندن ماشین (MRZ) و فناوری تشخیص کاراکتر نوری (OCR) اعتبار آن را در زمان واقعی بررسی می کند. سپس متقاضی با گوشی هوشمند خود یک سلفی می گیرد که نرم افزار آن را از طریق الگوریتمی در فناوری بررسی می کند و آن را با تصویر اصلی شناسه مقایسه می کند. این الگوریتم می‌تواند با تشخیص فوری تفاوت‌های بین عکس سلفی و تصویر ID، از جمله وضعیت سر، مدل مو، عیوب پوست، موهای صورت، آرایش و سن، دقت تطابق استثنایی را ارائه دهد
 
تایید چهره در دستگاه های خودپرداز
نه تنها در ورود از راه دور که تأیید چهره نقش اساسی در بانکداری دارد. بسیاری از سازمان های خدمات مالی در حال حاضر در حال بررسی کاربرد آن در نحوه کار با فناوری ATM هستند.
 
مسائل امنیتی با سایر فناوری های بیومتریک
فناوری بیومتریک تأیید چهره در فضای بیومتریک پیشرو است زیرا با حل مسائل امنیتی در حال تحول مانند «جعل» به بلوغ نزدیک می‌شود. فناوری بیومتریک در سایر زمینه ها به سادگی در سطح لازم برای تأیید هویت به تنهایی نیست. این شامل بیومتریک رفتاری می‌شود که الگوهای منحصربه‌فردی را در فعالیت‌های انسانی، مانند تشخیص رفتار شخصی با استفاده از تبلت یا ماوس، شناسایی می‌کند. علاوه بر این، فناوری بیومتریک با استفاده از سایر ویژگی‌های فیزیکی، مانند صدا، نیز به دلیل آسیب‌پذیری در برابر جعل عقب مانده است. اثر انگشت، اخیراً با افزایش هوشیاری کلاهبرداران با مشکلات امنیتی روبرو شده است. موارد فزاینده ای وجود داشته است که هکرها داده های اثر انگشت را برای اهداف فریبنده به سرقت برده و تکرار می کنند. اثر انگشت همچنین گاهی اوقات می تواند برای خواندن دقیق مشکل باشد، بسته به شرایط آب و هوایی و صفحه نمایش کثیف.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gbHubWwb