مدیریت دارایی یک خدمت مشاوره ای است که توسط بانک ها یا شرکت ها ارائه می شود و دارایی های یک شخص یا نهاد را مورد بحث، نظارت و مدیریت قرار می دهد. برعکس، مدیریت ثروت فقط توصیه یا استراتژی سرمایه گذاری نیست، زیرا به تمام جنبه های زندگی مالی یک خانواده یا شرکت به شیوه ای مشاوره ای و تحلیلی می پردازد.

توجه به ثروت برای افزایش مستمر و مدیریت مؤثر آن بسیار مهم است. علاوه بر این، به فرد یا واحد تجاری کمک می کند تا ضمن شناسایی و کاهش ریسک، مشخص کند که تا چه اندازه می توان برای ایجاد بازده خوب سرمایه گذاری کرد.

تفاوت بین مدیریت دارایی و مدیریت ثروت در زیر مورد بحث قرار می گیرد: 
مدیریت دارایی یک تکنیک سیستماتیک برای مدیریت فعال، نظارت و سرمایه گذاری وجوه مشتریان برای سرمایه گذاری مولد در بازار مالی، توسط بانک یا شرکت مدیریت دارایی است. در مقابل، مدیریت ثروت یک خدمات مشاوره ای است که در آن مشاور اطلاعاتی در مورد نیازهای مشتری، سطح تحمل ریسک، انتظارات بازده و غیره استخراج می کند و استراتژی سرمایه گذاری در محصولات و خدمات مالی مناسب را ایجاد می کند. مدیریت دارایی شامل نظارت و مدیریت دارایی‌ها/سرمایه‌گذاری‌های مشتری، معمولاً افراد با ارزش خالص بالا، شرکت‌های بزرگ و غیره است. برخلاف مدیریت ثروت، شامل حل/بهبود وضعیت مالی مشتری است.
مدیریت ثروت شامل مجموعه ای از خدمات مالی و مشاوره ای است که یکی از آنها مدیریت دارایی است. از این رو می توان گفت که مدیریت دارایی بخشی از مدیریت ثروت است. مدیریت ثروت شامل برنامه ریزی مالی، برنامه ریزی مالیاتی، مدیریت پورتفولیو، مدیریت دارایی، برنامه ریزی املاک، برنامه ریزی قانونی، برنامه ریزی بازنشستگی، مدیریت ریسک و غیره است. در مقابل، مدیریت دارایی شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، تجزیه و تحلیل ریسک-بازده، پیش بینی، برنامه ریزی استراتژیک است. و اجرا، شناسایی وسایل سرمایه گذاری مناسب و غیره.
مدیریت دارایی به مدیریت دارایی/سرمایه گذاری از طرف مشتریان مربوط می شود. در مقابل، مدیریت ثروت مدیریت کل امور مالی مشتری، توسط یک متخصص یا یک متخصص است. شرکت های مدیریت دارایی به عنوان کارگزار یا فروشنده ثبت می شوند. برعکس، شرکت های مدیریت ثروت به عنوان مشاور سرمایه گذاری ثبت می شوند. هدف مدیریت دارایی تعادل هزینه، ریسک و عملکرد دارایی ها است. با این حال، هدف مدیریت ثروت حفظ و افزایش ثروت درازمدت مشتری مرفه است.

شباهت ها
1- مدیریت ثروت و همچنین مدیریت دارایی از طیف گسترده ای از محصولات، خدمات و استراتژی ها استفاده می کنند.
2- هر دو سرویس بر اساس اهداف مالی و موقعیت شخص یا نهاد شخصی سازی می شوند.
3- هر دو خدمات توسط بانک ها و موسسات خدمات مالی ارائه می شود.
4- هر دو سرویس مشتری محور هستند که هدف آن افزایش ثروت، سودآوری و به حداکثر رساندن بازده است.
5- هر دو تحت پوشش خدمات بانکداری خصوصی هستند. 
 
به طور خلاصه، مدیریت دارایی همه چیز در مورد مدیریت وجوه است، که در آن مدیران دارایی تصمیمات به موقع در مورد سرمایه گذاری هایی که باید انجام شود/نگهدارند/فروش می شوند می گیرند. از سوی دیگر، مدیریت ثروت به ارائه طیف گسترده ای از راه حل ها به مشتری می پردازد تا به مشتری در ایجاد حداکثر بازده از مقدار سرمایه گذاری شده کمک کند.
 
بیشتر بدانید: https://lnkd.in/eNjgyT_h