مهندسان نرم افزار محصولات نرم افزاری تولید می کنند که دارای مشخصات سیستم عامل ها، شبکه ها و سخت افزار است. به لطف مهندسان نرم افزار است که ما نرم افزاری برای پردازش کلمات، سازماندهی اطلاعات و بازی ها داریم و توسعه دهندگان وب سایتها و سایر برنامه های کاربردی را برای بسترهای مرتبط با وب ایجاد و نگهداری می کنند.

 
مقایسه مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان وب
توسعه وب نیازهای آموزشی کمتری نسبت به مهندسی نرم افزار دارد-این یکی از مهمترین تفاوتهای بین این دو است. برای آگاهی از تفاوتهای این دو مسیر شغلی، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

“آموزش مورد نیاز”

– مهندسین نرم افزار
برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار ، شما معمولاً به حداقل لیسانس در علوم کامپیوتر نیاز دارید. مهندسان نرم افزار متخصصانی بسیار ماهر با دانش بنیادی در علوم کامپیوتر، ریاضی و زبان های برنامه نویسی هستند.

– توسعه دهندگان وب
توسعه دهندگان وب اغلب برای ورود به این حوزه نیاز به مدرک کارشناسی بیشتر در زمینه توسعه وب، علوم کامپیوتر یا طراحی گرافیک دارند. در حالی که رشته علوم کامپیوتر یک امتیاز محسوب می شود، ضروری نیست.

“مقایسه حقوق و دستمزد”

– مهندسین نرم افزار
مهندسان نرم افزار در ازای مهارت و دانش فنی خود دستمزد بالایی می گیرند.
در سال 2020، متوسط ​​دستمزد سالانه مهندسان نرم افزار بیش از 110،000 دلار بود. در بالاترین سطح تجربه، مهندسان نرم افزار می توانند سالانه 200،000 دلار درآمد کسب کنند.

– توسعه دهندگان وب
توسعه دهندگان وب از نظر دستمزد خوب عمل می کنند، اما نه به خوبی مهندسان نرم افزار. متوسط ​​دستمزد سالانه توسعه دهندگان وب در سال 2020 حدود 77000 دلار بود. 
این انتظارات از حقوق، توسعه دهندگان وب را به یکی از بهترین مشاغل با موانع تحصیلی کمتر برای اشتغال تبدیل می کند. در حقیقت، 10 درصد از توسعه دهندگان وب سالانه بیش از 124،000 دلار درآمد دارند.

“تقاضای رشد و اشتغال شغلی”

– مهندسین نرم افزار
مهندسان نرم افزار چشم انداز شغلی بسیار مثبتی دارند. اداره آمار کار (BLS) پیش بینی میکند که اشتغال مهندسان نرم افزار تا سال 2030 بیست و دو درصد افزایش می یابد، بسیار سریعتر از میانگین برای همه مشاغل.

– توسعه دهندگان وب
توسعه دهندگان وب نیز تقاضای زیادی دارند. داده های BLS تخمین می زند که اشتغال توسعه دهندگان وب تا سال 2030 سیزده درصد رشد خواهد کرد، بالاتر از میانگین برای همه مشاغل.

“گواهینامه های مفید”

– مهندسین نرم افزار
گواهینامه توسعه دهنده نرم افزار حرفه ای
گواهینامه مهندس نرم افزار معتبر
برنامه نویس حرفه ای دارای مجوز C
Microsoft Azure Fundamentals 

– توسعه دهندگان وب
گواهینامه توسعه دهندگان Google
HubSpot CMS برای توسعه دهندگان
گواهینامه حرفه ای وب
Microsoft Developer Application Certified 
در حالی که الزامات اعتبار برای توسعه وب نسبتاً ضعیف است، هنوز هم برای توسعه دهندگان وب معمول است که برای رقابت ماندن به دنبال صدور گواهینامه هستند.
 
“گام های بعدی در مسیر پیشرفت حرفه ای”

– مهندسین نرم افزار
تجربه گسترده مهندسی نرم افزار می تواند منجر به موقعیت رهبری بالاتری به عنوان مهندس ارشد نرم افزار یا مدیر مهندسی نرم افزار شود. برخی از مهندسان نرم افزار مشاغل خود را تبدیل به دانشمند کامپیوتر یا داده می کنند. برخی دیگر از تجربیات صنعت خود برای تبدیل شدن به مدیر محصول یا مدیر ارشد در شرکت های مرتبط با سیستم های رایانه ای استفاده می کنند. همه چیز بستگی به اهداف شغلی شما دارد. 

– توسعه دهندگان وب
توسعه دهندگان وب با تخصص می توانند پیشرفت کنند. برخی از توسعه دهندگان سرانجام به عنوان مدیر محتوای وب تحت نظارت توسعه دهندگان وب فعالیت می کنند. ماهیت چند وجهی توسعه وب به حوزه های مختلف فناوری از جمله مهندسی نرم افزار، مدیریت سیستم های اطلاعاتی و مدیریت پایگاه داده کمک می کند. تسلط بر طراحی گرافیکی و مدیریت گردش کار ممکن است منجر به کار به عنوان مدیر هنری یا مدیر پروژه شود. 

“آیا مهندس نرم افزار می تواند توسعه دهنده وب باشد؟”

توسعه دهنده وب از نظر فنی یک مهندس نرم افزار است که بر روی برنامه های تحت وب کار می کند. برخی از مهندسان نرم افزار آموزش دیده و تحصیل کرده ممکن است در این زمینه کار کنند.

“آیا مهندس نرم افزار همان توسعه دهنده نرم افزار است؟”

برخی از کارفرمایان از مهندسان نرم افزار به عنوان توسعه دهندگان نرم افزار یاد می کنند. دو واژه “توسعه دهنده” و “مهندس” در این زمینه به جای یکدیگر استفاده می شوند.

“آیا می توانم در خانه به عنوان برنامه نویس وب کار کنم؟”

برخی از توسعه دهندگان وب ممکن است بتوانند در خانه کار کنند، به ویژه اگر به عنوان فریلنسر کار کنند. از آنجا که کار آنها تحت وب است، ممکن است لازم نباشد که آنها در محیط اداری کار کنند.

“آیا می توانم در خانه به عنوان مهندس نرم افزار کار کنم؟”

مهندسان نرم افزار معمولاً برای رفت و آمد به محل کار رفته و با یک تیم همکاری نزدیک دارند. آنها اغلب نیاز به بازخورد سریع در مورد پروژه ها دارند، که جمع آوری آنها در محیط اداری آسان تر است.