مبارزه با کلاهبرداران یک حوزه مشکل ساز در عصر دیجیتال است، زیرا کلاهبرداری سرسختانه از اینکه یک هدف ثابت باشد خودداری می کند. در عوض، کلاهبرداری دیجیتال زمینه تلاشی در حال توسعه و بهبود یافته است که همیشه برای تکامل بعدی خود آماده است. به دنبال نقطه ورود بعدی خود می‌گردد و آخرین فن‌آوری یا روش‌شناسی را اتخاذ می‌کند تا کار را انجام دهد و با داده‌ها یا سرمایه‌های غیرقانونی به دست آمده، انجام آن از داخل آسان‌تر و تشخیص از بیرون سخت‌تر باشد.

در حالی که این خبر چندان دلگرم کننده نیست، به خصوص وقتی با تمام تقلب های موفقی که در عصر دیجیتال دیده ایم، ترکیب شود، آلبرت روکس، معاون رئیس بخش کلاهبرداری مدیریت محصول Onfido به PYMNTS گفت که این یک موقعیت غیرممکن نیست. به طور کلی، صنعت خدمات مالی در کنار کلاهبرداری در حال تکامل است. و لایه‌های دفاعی بیشتری فراتر از اولین لایه شناخت مشتری ایجاد شده توسط الزامات انطباق حاکم بر خدمات مالی است. چند سال پیش، این ایده که کلاهبرداران می‌توانند از فناوری جعل عمیق برای شکست دادن اسکن‌های بیومتریک و دسترسی به حساب‌های مصرف‌کنندگان ناخواسته استفاده کنند، پارانویایی تلقی می‌شد. انواع تصاویر ثابتی که برنامه می توانست ایجاد کند به اندازه کافی پیچیده نبودند که یک اسکنر بیومتریک خوب را که برای جستجوی نشانه هایی از حرکت واقعی در یک تصویر برنامه ریزی شده بود فریب دهد.
 
 
اما امروزه، این فناوری به شدت پیشرفت کرده است. به راحتی می توان محتوای قانع کننده و واقعی ایجاد کرد در حالی که چهره یک نفر را جعل کرد، یا حتی با “شخصی” که در واقع اصلا وجود نداشته است و ترکیبی از تصاویر و داده های پخش شده برای ایجاد یک هویت مصنوعی برای فریب دادن یک سیستم تشخیص تقلب طراحی شده است. هیچ یک از این داده‌ها به تنهایی اثبات نمی‌کنند که چیزی اشتباه است – اما زمانی که آنها با هم ظاهر می‌شوند، روکس می‌گوید، اگر سیستم برای شناسایی آن تنظیم شده باشد، شروع به ترسیم تصویری از تقلب در حال انجام می‌کنند. هزینه کلاهبرداری در خدمات مالی بالا است، هم از نظر دلارهای از دست رفته به دزدان و هم از نظر اعتماد مصرف کنندگان در مورد امنیت وجوه آنها. و کلاهبرداری به خودی خود محو، عقب نشینی یا ناپدید نمی شود. تا زمانی که حساب‌های مصرف‌کننده برای استفاده غیرقانونی یا کانال‌های دیجیتالی وجود دارد که می‌توان از آنها برای شستشوی سودهای غیرقانونی استفاده کرد، کلاهبرداران به دنبال آن‌ها هستند و آنها را در سطح بالایی توسعه می‌دهند، زیرا انجام این کار برای آنها سودآور است.
“با افزایش اطلاعات ممکن، جلوگیری از کلاهبردار امکان پذیر می شود زیرا آنها مکان های کمتری دارند که می توانند مخفی شوند و از سیستم سوء استفاده کنند.”

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/erktAS5H