بلاک چین این پتانسیل را دارد که نحوه انجام تجارت مردم را در سراسر جهان تغییر دهد. ممکن است کارایی تجارت را با خودکارسازی و ساده‌سازی فعالیت‌های دستی و کاغذی بهبود بخشد و به آنها اجازه می‌دهد کارآمدتر باشند و در زمان صرفه‌جویی کنند.

 
یک بلاک چین عمومی ممکن است به افراد اجازه همکاری بدهد زیرا نمی تواند متعلق به کسی باشد و نمی تواند توسط یک فرد واحد نگهداری شود. در نتیجه، بلاک چین چیزی بیش از فناوری صرفاً پشت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم است.

هدف جمع آوری سرمایه است
امروزه، به دست آوردن سرمایه از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر آسان نیست. کارآفرینان برای جمع‌آوری سرمایه برای شرکت خود، عرشه‌هایی ایجاد می‌کنند، با شرکای زیادی ملاقات می‌کنند و در بحث‌های طولانی در مورد ارزش و حقوق صاحبان سهام شرکت می‌کنند. کارها معمولاً به این صورت است. شرکت‌هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند می‌توانند با جمع‌آوری پول به روشی متفاوت، این فرآیند را تسریع بخشند. افرادی که مایل به راه‌اندازی یک شرکت هستند، می‌توانند پیشنهادهای مبادله اولیه، عرضه توکن سهام و ارائه توکن امنیتی را انجام دهند. STO محبوب ترین راه حل بوده است زیرا از نظر قانونی ایمن است.

پرداخت های سریعتر
پرداخت سریعتر و صرفه جویی در هزینه های پردازش مشتریان را خوشحال می کند. با این حال، موسسات BFSI باید از فناوری‌های در حال توسعه برای ایجاد یک کانال پرداخت غیرمتمرکز استفاده کنند. با ارائه امنیت بیشتر و پرداخت های ارزان‎تر، بانک ها ممکن است بتوانند با استارت آپ های خلاق فین تک رقابت کنند. با استفاده از بلاک چین، بانک ها ممکن است نیاز به تایید شخص ثالث را کاهش دهند و اجرای قراردادهای بانکی استاندارد را سرعت بخشند.

مردم از این مکانیسم برای حل و فصل مسائل استفاده می کنند
بلاک چین ممکن است بانک ها را قادر سازد تا تراکنش ها را فوراً تسویه کنند و نسبت به تکنیک های قدیمی مانند SWIFT که به اندازه قبل کارآمد نیستند، مسیر بهتری را از آنها حفظ کنند. چند روز طول می کشد تا یک حواله بانکی معمولی به دلیل نحوه سیستم پولی سابق نهایی شود.

تامین مالی برای تجارت کالا
تامین مالی تجارت یکی دیگر از حوزه‌هایی است که انتظار می‌رود بلاکچین تفاوت بزرگی در آن ایجاد کند. تجارت مالی اصطلاحی است برای کلیه فعالیت های مالی مرتبط با تجارت و تجارت بین المللی. آیا جالب نیست که اعتبار اسنادی و فاکتورها در بسیاری از معاملات مالی تجارت امروزه استفاده می شود؟ انجام این کار به صورت آنلاین امکان پذیر است، اما زمان بیشتری می برد.

وام ها و کارت های اعتباری دو موردی هستند که مردم می توانند دریافت کنند
بانک‌های سنتی از گزارش‌های اعتباری برای اطمینان از ایمنی وام استفاده می‌کنند. با استفاده از فناوری بلاکچین، وام‌های پیچیده‌ای که شبیه وام‌های سندیکایی یا وام مسکن به نظر می‌رسند، ممکن است سریع‌تر و ایمن‌تر ساخته شوند. قبل از اینکه بتوان از آن در بانکداری استفاده کرد، باید بسیاری از الزامات را برآورده کند. هنگام راه اندازی یک شبکه جهانی با راه حل های منطبق، ایجاد زیرساخت قبل از استفاده از آن ضروری است. تنها در صورتی که افراد زیادی از بلاک چین استفاده کنند، می‌تواند صنعت را تغییر دهد.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/efFAKR_E