از سال 2010 ، با ظهور Blue Prism و سپس UIPath، ممکن است تأثیر چشمگیر اتوماسیون را روی همکاران خود در امور مالی و منابع انسانی مشاهده کرده باشید. این به این دلیل است که نقاط فشرده زیادی در آن مناطق عملیاتی وجود دارد. 

وقتی حسابهای پرداختنی تا حد زیادی خودکار می شوند، برای اعضای تیم حسابهای پرداختنی دشوار است که نقش دیگری را ایفا کنند، کل کار آنها از بین رفته است. اما مهندسی نرم افزار حسابهای قابل پرداخت نیست. میزان کار شما بر اساس توانایی نرم افزار است که می تواند تفاوت معناداری در سازمان شما ایجاد کند. به صف فعلی کار خود نگاهی بیندازید. اگر تیم شما مانند اکثر تیم های فناوری اطلاعات باشد، تقاضای برآورده نشده ای برای برنامه های جدید یا قابلیت های اضافی برای برنامه های موجود وجود خواهد داشت. تصور اینکه هر میزان اتوماسیون این تقاضا را به صفر برساند مانند این است که فکر کنیم ماشین سریعتری شما را به مریخ می رساند. اگر نرم افزارهای کم کد شروع به انجام برخی کارهای شما کنند، احتمالاً پروژه های دیگری وجود دارد که می توانید روی آنها کار کنید.
اساساً، جنبه های خاصی از مهندسی نرم افزار وجود دارد که اتوماسیون آنها دشوارتر از سایرین است – و این امر باعث می شود تا برنامه های کم کد جوابگو نباشند. نرم افزارهای کم کد را می توان برای انواع مختلفی از پروژه ها از اتوماسیون فرایندها گرفته تا برنامه هایی که به کاربران کمک می کند تا کارهای خود را سریعتر و پیوسته تر انجام دهند، استفاده کنند. کتابهای زیادی در مورد چگونگی ساختار یک پروژه نرم افزاری سازمانی وجود دارد. یک پروژه را می توان در چهار مرحله طبقه بندی کرد. برای کمک به درک اینکه چگونه ابزارهای نرم افزاری با کد پایین بر کار شما تأثیر می گذارد، اجازه دهید توانایی فعلی آنها را در هر یک از این مراحل بررسی کنیم.

1. برنامه ریزی و طراحی کلی
از بین چهار مرحله، این آخرین مرحله ای است که نرم افزارهای کم کد آن را بر عهده خواهند گرفت. مرحله برنامه ریزی و طراحی شامل همه چیز است، از مشارکت ذینفعان مناسب گرفته تا اطمینان از بودجه و منابع کافی برای ساخت و نگهداری برنامه و بررسی اینکه آیا در حال ساخت برنامه درست هستید.

2. ساختمان
این قابلیت اصلی نرم افزارهای کم کد امروزه است. هنگامی که طراحی کلی خود را انجام دادید، تیم یا کاربران تجاری شما می توانند سریعتر از همیشه یک برنامه کاربردی را با استفاده از نرم افزارهای کم کد تهیه کنند. مزیت اصلی استفاده از نرم افزارهای کم کد در این مرحله از پروژه این است که نرم افزار کم کد به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند که واقعاً به چه چیزی نیاز دارند. به جای تلاش برای تهیه و ارائه الزامات دقیق و مشخصات، آنها می توانند راه حل را تا زمانی که چیزی مناسب نیازهای خود داشته باشند، تکرار کنند.
 
3. استقرار
این مرحله در حال حاضر غرب وحشی نرم افزارهای کم کد است. هر نوع پلتفرم کم کد رویکرد متفاوتی برای استقرار دارد.

4. حفظ و نگهداری
این در حال حاضر مشکل ترین مرحله برای رسیدگی به آن است. با گذشت زمان، راه حل های کم کد این مرحله را بهتر اداره می کند، اما به احتمال زیاد همیشه برای مدیریت صحیح به تلاش مشترک مهندسان نرم افزار و کسب و کار نیاز است.