بلاک چین ها علاوه بر انتشار و انتقال ارزهای دیجیتال می توانند اهداف زیادی را نیز انجام دهند. یک بلاک چین می‌تواند برای احراز هویت داده‌ها و تایید منشأ استفاده شود. این امر آن را برای نشانه گذاری و ردیابی کالاها در سراسر زنجیره‌های تامین جهانی مفید می‌کند و شفافیت را در کل فرآیند تضمین می‌کند و در عین حال تعداد واسطه‌های مورد نیاز برای حفظ یکپارچگی داده‌ها را به حداقل می‌رساند.

استفاده در بهداشت و درمان

هنگام نقل مکان به یک شهر جدید، باید انتقال سوابق پزشکی آنها به یک پزشک عمومی یا پزشک جدید را در نظر بگیرید، اما این روند زمان بر است. انتقال اغلب کمتر در لیست اولویت های پزشکی است، به این معنی که زمان زیادی می برد. اگر فردی تصمیم به تعویض پزشک بگیرد، می‌تواند سابقه پزشکی خود را بدون مداخله یا مشارکت پزشک یا بیمارستان قبلی ارائه دهد. استفاده از فناوری بلاک چین می تواند انتقال را به صورت آنی انجام دهد زیرا دسترسی بیمار به این معنی است که نیازی به ارسال سوابق توسط پزشک سابق نیست. دولت یک سیستم دیجیتالی دولت الکترونیکی را بر روی بلاک چین اجرا می‌کند که امنیت ثبت‌های دولتی را تضمین می‌کند، از مراقبت‌های بهداشتی و سوابق سلامت بیمار گرفته تا شناسه‌های دیجیتال.
قراردادهای هوشمند
قرارداد هوشمند کدی است که خوداجرا می‌شود و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را انجام می‌دهد که سپس در زنجیره بلوکی تأیید می‌شوند. آنها یک عنصر تکنولوژیکی اصلی بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز (dApps) هستند. یکی از ویژگی های کلیدی قراردادهای هوشمند این است که می توانند نیاز به واسطه های شخص ثالث را کاهش دهند یا حتی از بین ببرند. به عنوان مثال، در املاک و مستغلات، زمانی که یک ملک توکن می شود، بسیاری از ثبت سوابق مورد نیاز می تواند از طریق قراردادهای هوشمند مرتبط انجام شود، که می تواند در زمان و هزینه طرفین صرفه جویی کند. به این ترتیب، هزینه های پنهان مربوط به هزینه های بسته شدن، انتقال عنوان، و کارمزد کارگزار همگی می توانند کاهش یا حذف شوند، زیرا نیاز به شخص ثالث برطرف می شود.

برخی از جالب‌ترین کاربردهای بلاک چین شامل افزایش سرعت و دیده شدن تراکنش‌های پیچیده است. به عنوان مثال، در بریتانیا، چندین شرکت پروتکل در حال کار بر روی راه حل هایی هستند که خرید و فروش ملک را با استفاده از فناوری بلاک چین امکان پذیر می کند. در حال حاضر، خرید خانه در آنجا می تواند تا سه ماه طول بکشد، اما برخی راه حل ها ادعا می کنند که می توانند این زمان را تا سه روز کاهش دهند. جالب اینجاست که با ثبت جریان اسناد و قراردادها در بلاک چین، همه طرفین می توانند دقیقاً ببینند که این فرآیند در چه مرحله ای است.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gtsgTm59