DevOps را به عنوان یک فلسفه فراگیرتر در نظر بگیرید که از برخی اصول اصلی و آنچه که آنها قرار است به انجام برسانند، حمایت می کند. با این حال، راه هایی که این اصول باید اجرا شوند، مشخص نشده است. که بین تیم ها و سازمان ها بسته به ماهیت و نیاز آنها متفاوت است.

 
SRE اجرای اصول کلیدی DevOps را برای دستیابی به قابلیت اطمینان، مقیاس پذیری و تحویل از طریق مراحل ملموس و عملی امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، یکی از اصول اصلی DevOps این است که مهندسان و مدیران پروژه باید همه چیز را اندازه گیری و کمی کنند. SRE با در نظر گرفتن عملیات به عنوان یک مشکل نرم افزاری به این امر دست می یابد و راه های مشخص و مشخصی را برای اندازه گیری در دسترس بودن، زمان کار، خاموشی ها و زحمت ارائه می دهد. به طور مشابه، شرکت هایی که DevOps را تطبیق می دهند، تمایل دارند بر کاهش سیلوهای سازمانی تمرکز کنند. مهندسی قابلیت اطمینان سایت به آن‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مشابه در سراسر پشته، به این هدف دست یابند.

تفاوت بین نقش های شغلی SRE و DevOps
تفاوت‌های بین SRE و DevOps از نظر نقش شغلی، با نگاهی به وظایف روزانه افرادی که واقعاً در آن نقش‌ها کار می‌کنند، به بهترین شکل توضیح داده می‌شود.

مهندسان SRE معمولا:
1- در مقایسه با مهندسان DevOps باید زمان بیشتری را صرف برنامه نویسی کنند.
2- اطمینان حاصل می کنند که باینری ها و پیکربندی ها برای ادغام و استقرار در محیط های مختلف قابل اجرا هستند.
3- کد می نویسند و تنظیمات را برای اتوماسیون مدیریت می کنند.
4- نظارت بر زیرساخت نرم افزار، پیگیری و حل بلیط ها برای حل مشکلات را بر عهده دارند.
5- با استفاده از CI/CD استقرار نرم افزار را با زیرساخت تغییرناپذیر برنامه ریزی می کنند.
 
از طرف دیگر، مهندسان DevOps معمولاً روی موارد زیر تمرکز می کنند:
1- آسان سازی توسعه و استقرار نرم افزار را تا حد امکان برای تیم توسعه.
2- صرف زمان با ابزارهایی مانند Jenkins، Kubernetes و Docker برای خودکارسازی ساخت‌ها، آزمایش‌ها و استقرار نرم‌افزارهای همسو با اولویت‌های CI/CD.
3- پیکربندی، پشتیبانی و مستندسازی اجزای زیرساختی.
4- توسعه گردش کار برای فعال کردن CI/CD برای پروژه ها.
5- راه اندازی و نگهداری محیط های مجازی مختلف (VMs، Container).
6- پیاده سازی و نگهداری محیط های خوشه ای.
 
SRE در مقابل DevOps: مقایسه حقوق
SRE ها معمولاً هر روز مسئولیت انواع فعالیت های عملی را بر عهده دارند. آنها باید نظارت کنند، کدگذاری کنند، در تماس ها شرکت کنند، مشکلات گزارش شده را حل کنند، از در دسترس بودن سیستم ها اطمینان حاصل کنند و از قبل برنامه ریزی کنند. بنابراین، آنها معمولاً بیشتر از مهندسان DevOps حقوق می گیرند. طبق گفته PayScale، حقوق سالانه DevOps حدود 95000 دلار است در حالی که مهندسی قابلیت اطمینان سایت دارای میانگین حقوق 116000 دلار است.
 
نتیجه گیری:
با در نظر گرفتن اصول اولیه SRE در مقابل DevOps، مهندسان می توانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه شغل خود را کجا بگیرند، مجموعه مهارت هایی که باید ارتقاء دهند و پیشرفت های صنعتی را مطالعه و دنبال کنند، اتخاذ کنند. این به آنها کمک می کند تا نه تنها تصمیمات فکری بهتری بگیرند، بلکه ساختار بهتری برای پیشرفت شغلی ایجاد کنند. 

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/djiV7Wkw