پیش از این، شرکت های فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات بهینه با چابکی و دقت با مشکلات قابل توجهی مواجه بودند. اما ادغام DevOps این فرآیند را ساده‌تر کرده و طی چند سال گذشته، پذیرش فناوری‌های DevOps به طور تصاعدی افزایش یافته است، زیرا می‌تواند تمام عملکردهای سازمان را گرد هم آورد و نرم‌افزار قابل اعتمادی با کیفیت بهتر و تحویل سریع‌تر ارائه دهد.

اتوماسیون عملیاتی یکی از مزیت های کلیدی DevOps است، اما مهندسین را ملزم به داشتن مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی قوی می کند. زبان های برنامه نویسی در توسعه هسته سیستم های DevOps استفاده می شوند، از این رو به درستی می توان گفت که متخصصان DevOps به دانش زبان های برنامه نویسی مناسبی نیاز دارند که می توان در این سیستم ها استفاده کرد. بهترین زبان های برنامه نویسی را که حرفه ای های شاغل در DevOps باید در سال 2022 بیاموزند:

Python: پایتون یکی از بهترین انتخاب ها برای عملیات DevOps است. بیشتر به عنوان یک زبان برنامه نویسی استفاده می شود و کاربر پسندتر از هر زبان دیگری در سطح مشابه است. مفهوم DevOps معرفی اتوماسیونی است که می تواند عملکرد کلی را افزایش دهد. ادغام پایتون می تواند وابستگی به کار دستی را کاهش دهد و فرآیندها را به طور موثر و یکپارچه خودکار کند.

جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی محبوب است که عمدتاً برای ساختن وب سایت های همه جانبه و تعاملی، برنامه های موبایل و دسکتاپ و به ویژه بازی های ویدیویی استفاده می شود. جاوا اسکریپت را می توان برای برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده و سمت سرور در بسیاری از برنامه های کاربردی مبتنی بر وب استفاده کرد. برخی از کارشناسان معتقدند پایتون نسبت به جاوا اسکریپت انعطاف پذیرتر است، اما این زبان برنامه نویسی ارزش قابل توجهی به محیط DevOps می دهد.

روبی: روبی کاملاً شبیه پایتون است اما چندین مزیت دیگر نیز دارد. این یک زبان تفسیری است که استفاده از آن را در کاربردهای صنعتی متنوع به اندازه کافی ساده می کند. این ویژگی همچنین Ruby را قادر می سازد تا به راحتی اسکریپت های لازم را برای فرآیندهای DevOps توسعه و پیاده سازی کند. این زبان برنامه نویسی به طور گسترده در توسعه وب استفاده می شود و یک جزء حیاتی برای مدیریت زیرساخت است.

++ :C/C: از جمله زبان های برنامه نویسی سنتی هستند که به عنوان پایه چندین فناوری مهم عمل می کنند. چندین مزیت نسبت به زبان های دیگر از جمله چابکی قوی و اجرای سریعتر دارد. C یک زبان برنامه نویسی کلاسیک سطح پایین است، در حالی که ++C یک ابر مجموعه از C است که ویژگی های شی گرا را در بالا ارائه می دهد.

Perl: یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح بالا، تفسیر شده و پویا است. برای توسعه رابط کاربری گرافیکی، تفسیر و پردازش متن، برنامه های کاربردی وب و همچنین در یکپارچه سازی پایگاه داده محبوب و برنامه های کاربردی سطح پایین و بالا استفاده می شود. شرکت ها می توانند از پرل برای کارهای ساده در پروژه های کوچک و بزرگ استفاده کنند.
 
SQL: یا Structured Query Language یک زبان برنامه نویسی است که عمدتاً برای ذخیره، دستکاری و پرس و جوهای داده در پایگاه های داده رابطه ای استفاده می شود. این زبان سال‌هاست که وجود داشته است و عمدتاً در زمینه‌های DevOps برای قابلیت‌های پشتیبانی کانتینر آن استفاده می‌شود. SQL توسط سروری پشتیبانی می‌شود که از LinuxOS استفاده می‌کند، در حالی که کانتینرها را می‌توان در سیستم‌عامل‌های Windows، Mac و Linux توسعه داد و اجرا کرد.

PHP: یا Hypertext Preprocessor یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که عمدتاً برای برنامه های کاربردی مبتنی بر وب استفاده می شود. PHP چندین کتابخانه ارائه می دهد و به عنوان یک مفسر برای اسکریپت نویسی مبتنی بر وب در سرورهای لینوکس استفاده می شود. می تواند تمام سیستم های داخلی را که آن را تا مرحله نهایی پیاده سازی می کنند اداره کند.

جاوا: یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در بازار است. پیاده سازی جاوا در DevOps زمان چرخه عمر توسعه برنامه را کاهش می دهد. همچنین این قابلیت را دارد که بلافاصله پس از تکمیل کد عملیاتی شود. ماهیت همه کاره آن، آن را برای فعالیت های ایجاد پلت فرم عالی می کند.
 
Bash: یک زبان برنامه نویسی است که معمولاً یک رابط کاربری خط فرمان برای زبان دستوری تعاملی و برنامه نویسی ارائه می دهد. یک پوسته یونیکس رایج است که جای خود را به توسعه هزاران سیستم لینوکس در سراسر جهان می دهد.

Scala: به دلیل شباهت با جاوا، منحنی یادگیری کمتری دارد، با این تفاوت که پیچیدگی هایی که هنگام اجرای برنامه های کاربردی در جاوا با آن مواجه بود، در جاوا حذف شد. زبان برنامه نویسی از تمام ساختارهای مدولار جاوا تشکیل شده است.