داده‌ها اغلب به عنوان «نفت جدید» در امور مالی توصیف می‌شوند که معاملات هوشمندانه‌تر و سریع‌تر را هدایت می‌کند و تصمیم‌گیری سریع‌تر را توانمند می‌کند. به همین دلیل است که بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه برخی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان محاسبات با عملکرد بالا (HPC) هستند که از آن برای ارزیابی و عمل بر روی مجموعه‌ای از اطلاعات برای ارائه خدمات نوآورانه و مفید به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

بر اساس مطالعه Technavio در سال 2022، HPC که گاهی اوقات به آن “ابر رایانه” نیز گفته می شود، بازاری است که انتظار می رود از سال 2020 تا 2025 به میزان 12.51 میلیارد دلار افزایش یابد. سرمایه‌گذاری در محیط‌های HPC شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا با تجزیه و تحلیل سریع‌تر داده‌ها برای تصمیم‌گیری سریع‌تر که ریسک‌ها را کاهش می‌دهند و فرصت‌های بازار را شناسایی می‌کنند، به‌طور مؤثرتری رقابت کنند. محاسبات HPC نیز به طور فزاینده‌ای در فضای ابری انجام می‌شود، که می‌تواند محاسبات در مقیاس بزرگ را برای سازمان‌هایی که قادر به پرداخت هزینه‌های سرمایه اولیه بالای سیستم‌های خرید نیستند، در دسترس قرار دهد. خوشه‌های HPC با هوش مصنوعی، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و چارچوب‌های نرم‌افزاری کار می‌کنند تا ذخیره توزیع، پردازش و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها را با تکیه بر قدرت پردازش شتاب‌دهنده‌ها امکان‌پذیر کنند.

ارائه HPC
طبق گفته Dell Technologies، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان جهانی راه حل های HPC، موسسات مالی (FSIs) مدت هاست که از HPC برای جمع آوری و پردازش داده های عمیق خود استفاده می کنند. و با فراگیرتر شدن HPC، بسیاری از FSIها از آن برای تقویت هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) برای تجزیه و تحلیل عمیق، سریع و هوشمند استفاده می‌کنند که می‌تواند به آنها «مزیت اضافی» بدهد.

نوآوری در محاسبات HPC
Dell Technologies HPC & AI Innovation Lab شامل یک مرکز داده 13000 فوت مربعی است که به محاسبات با کارایی بالا و هوش مصنوعی با هزاران سرور، طیف گسترده ای از سیستم های ذخیره سازی و شبکه اختصاص یافته است. این خانه دانشمندان علوم کامپیوتر، مهندسان و کارشناسان موضوعی است که فعالانه با مشتریان و سایر اعضای جامعه HPC، از جمله شرکت فناوری NVIDIA، شراکت و همکاری می کنند.

FSI با استفاده از HPC
Mastercard غول پردازش پرداخت، از الگوریتم های یادگیری ماشینی در حال اجرا بر روی سیستم های HPC برای پردازش سریع مجموعه داده های بزرگ به منظور شناسایی و توقف تراکنش های جعلی استفاده می کند.  با هر تراکنش، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی مواردی مانند عادات خرید دارندگان کارت، موقعیت جغرافیایی و الگوهای سفر، همراه با داده‌های هم‌زمان در مورد استفاده از کارت را بررسی می‌کنند – مانند آنچه که می‌خواهند بخرند، کجا می‌خواهند آن را بخرند و چه چیز دیگری در همان روز خریدند. با استفاده از قدرت پردازش و توان عملیاتی سریع خوشه‌های HPC، همراه با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و چارچوب‌های نرم‌افزاری، می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gNyNNpkg