میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان که فاقد بانکداری هستند، بالاخره به محصولات مالی مانند حساب‌های پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و وام دسترسی پیدا می‌کنند. آنها بایداز فناوری تشکر کنند.

این هیجان انگیز است که پولتان برایتان کار کند و ما شاهد هستیم که جمعیتی که از لحاظ تاریخی سرمایه‌گذاران فعالی نبوده‌اند، برای اولین بار با خرید دارایی‌هایی مانند رمزارز وارد این فضا می‌شوند. گاوهای ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که به دسترسی طبقات خاص به دارایی اشاره کرده‌اند و حتی برخی می‌گویند که سرمایه‌گذاری در سکه‌های دیجیتال می‌تواند به کاهش شکاف ثروت نژادی کمک کند.
“شما می‌توانید دارایی‌های مالی خود را در هر کجا که هستید با خود ببرید.”
فراتر از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، فناوری به مردم کمک می‌کند صرفه‌جویی کنند و فقط با داشتن تلفن، واجد شرایط دریافت وام شوند.”در حال حاضر 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان به محصولات مالی سنتی دسترسی ندارند.” این شامل “توانایی پس انداز پول خود به صورت ایمن، توانایی کسب بازدهی از این طریق، توانایی انجام پرداخت های ساده ای است که برای زندگی روزمره آنها ضروری است، و توانایی افزایش ثبات مالی خود در طول زمان.”
موسسات مالی شروع به استفاده از داده‌های غیر سنتی برای دادن رتبه‌بندی اعتباری به مصرف‌کنندگان کرده‌اند، که می‌تواند به آنها کمک کند حتی اگر رابطه رسمی با بانک نداشته باشند یا اعتباری ایجاد کرده باشند، واجد شرایط دریافت وام باشند.
«ما می‌توانیم از داده‌های جایگزین استفاده کنیم تا بفهمیم آن‌ها در کجای زندگی‌شان هستند و سپس می‌توانیم به نقدینگی مورد نیازشان برای حرکت به سمت فرصت‌ها دسترسی داشته باشند.»

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gfjf5Jsv