از زمان شروع همه‌گیری کرونا، دنیای مالی مجبور شده است به سرعت به سمت تحول دیجیتال بچرخد تا با تغییر تقاضای مصرف‌کننده و رضایت مشتری همراه باشد. به همین دلیل، تجربه مشتری آنلاین به نقطه کانونی بسیاری از بانک ها و کلید برجسته شدن در این چشم انداز مالی رقابتی تبدیل شده است.

 
طبق یک مطالعه Forrester، تجربه مثبت مشتری، محرک اصلی برای بهبود سازمان، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها برای شرکت‌های مالی است. از آنجایی که بانکداری دیجیتال در سال آینده به تکامل خود ادامه می دهد، موسسات مالی که امیدوارند باقی مانده یا رقابتی شوند، باید بر بهبود تجربه کاربری خود از طریق دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه تمرکز کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان خود تجربه مثبتی دارند و در قیف فروش باقی می مانند. اقدامات بعدی را کامل کنید، چه درخواست وام باشد، چه راه اندازی یک حساب، برنامه ریزی جلسه و غیره. برای کمک به شرکت ها در شروع کار، در زیر چند گام آورده شده است که موسسات مالی می توانند انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان در حین استفاده از خدمات خود تجربه موفقی خواهند داشت.

عملکرد محصولات را از طریق نرخ تبدیل پیگیری کنید
به منظور درک اینکه آیا مشتریان مشکلات تجربه کاربری دارند یا خیر، موسسات مالی باید شاخص هایی از چنین رویدادهایی را شناسایی کنند. یک مثال از طریق ردیابی نرخ تبدیل است زیرا مشتریانی که از بانک های آنلاین بازدید می کنند باید چندین مرحله و صفحات مختلف را برای رسیدن به هدف نهایی خود طی کنند. شناسایی مکان‌هایی که کاربران در حین انجام این فرآیندها در یک وب‌سایت با موانع مواجه می‌شوند و در نهایت در کجا از سایت خارج می‌شوند، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا این مشکل را حل کنند – در نهایت کل تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

معیارهای UX را در برنامه های تلفن همراه محدود کنید
در حالی که بانکداری دیجیتال به دلیل ترجیح مشتریان برای انجام خدمات مالی در خانه خود قطعا افزایش یافته است، استفاده از برنامه های تلفن همراه نسبت به سایت های آنلاین نیز در حال حاضر اولویت دارد. به گفته گوگل، از هر ده کاربر گوشی هوشمند، شش نفر استفاده از یک اپلیکیشن مالی را به سایت موبایلی ترجیح می دهند. متخصصان مالی که امیدوارند تجربه مشتریان خود را بهبود بخشند تا درآمد خود را حفظ کنند، باید علاوه بر وب سایت خود، بر بهبود طراحی اپلیکیشن موبایل خود نیز تمرکز کنند. به بانک‌ها اجازه دهید بفهمند مشتریان در کجای برنامه‌های تلفن همراه با ناامیدی مواجه هستند و در نهایت برنامه را به طور کلی ترک می‌کنند. با توجه به این ویژگی‌ها، شرکت‌های مالی می‌توانند تجربه کلی کاربر در یک برنامه تلفن همراه را بهتر حل کنند و در نتیجه مشتریان راضی‌تر و تراکنش‌های بیشتری اتفاق بیفتند.
 
برای شخصی سازی تجربیات به تجزیه و تحلیل پیشرفته روی آورید.
یک مطالعه کپکو نشان داد که در سال 2021، 72 درصد از مشتریان، شخصی‌سازی را در خدمات مالی بسیار مهم ارزیابی می‌کنند. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری شروع به اولویت‌بندی شخصی‌سازی در خدمات خود می‌کنند تا مطابق با تقاضای مصرف‌کننده باشند، نرم‌افزار تحلیلی پیشرفته‌ای برای ساده‌سازی فرآیند مورد نیاز خواهد بود. در حالی که Google Analytics داده های معتبری را برای مشاغل خدمات مالی ارائه می دهد، اما می تواند محدود باشد. شرکت‌هایی که می‌خواهند ابزارهای تجزیه و تحلیل Google خود را بهینه کنند، باید به فکر ارائه نرم‌افزاری باشند که داده‌های بیشتری را برای شخصی‌سازی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه خود جمع‌آوری می‌کند.
 
دنیای مالی در سال‌های آتی همچنان دستخوش دگرگونی خواهد شد، زیرا رفتار مصرف‌کننده دائماً تغییر می‌کند و انتظارات از خدمات همچنان در حال افزایش است. از آنجایی که بسیاری از گزینه‌های مختلف در دسترس هستند و شرکت‌های مالی بیشتری هر روز درهای خود را باز می‌کنند، مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی ارائه‌دهنده‌ها را در هر زمان تغییر دهند، و این مهم‌تر از همیشه است که کسب‌وکارها تجربه کلی مشتریان خود را بهبود می‌بخشند.