رکود، تامین مالی را دشوارتر از همیشه کرده است، اما وام دهندگان از هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی مالی و برابری استفاده می کنند.

 
در ماه آوریل، گزارش جدیدی نشان داد که بانک های آمریکای شمالی می توانند از فناوری هوش مصنوعی برای صرفه جویی بیش از 70 میلیارد دلار در سه سال آینده استفاده کنند. این تنها یکی از دلایل متعددی است که موسسات مالی سرمایه گذاری بیشتری روی هوش مصنوعی می کنند. مشخص است که چرا! هوش مصنوعی آینده اقتصاد جهانی را به روش های مهمی شکل می دهد. علاوه بر این، تغییراتی که این کشور ایجاد می کند، بسیار مهم تر از همیشه هستند، زیرا جهان در حال حاضر در میانه یکی از بدترین رکودهای دهه های اخیر است. یکی از مشکلات رکود اقتصادی اخیر این است که بسیاری از مردم برای دسترسی به سرمایه مالی با مشکل مواجه هستند. خوشبختانه، پیشرفت های جدید در هوش مصنوعی به بهبود این مشکل کمک می کند. این یکی از بهترین راه هایی است که هوش مصنوعی در بهبود بخش مالی ارائه می کند.
 
هوش مصنوعی به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در طول رکود فعلی، راحت‌تر به سرمایه مالی دسترسی پیدا کنند.
پیشرفت های جدید در هوش مصنوعی برای افرادی که به دنبال وام های شخصی هستند ضروری است. این امر به ویژه در شرایطی که اقتصاد همچنان رکود تورمی را تجربه می کند بسیار مهم خواهد بود. محرومیت مالی یکی از پیامدهای رکود اقتصادی اخیر بوده است. بسیاری از موسسات مالی مجبور شده اند فرصت های تامین مالی را به دلیل تنگنای اعتباری محدود کنند. فناوری هوش مصنوعی فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را برای بهبود گنجاندن بودجه با وجود چالش‌های اقتصادی مداوم ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در ماه آوریل، اتاق بازرگانی ایالات متحده سمیناری در مورد برنامه های کاربردی هوش مصنوعی برگزار کرد که می تواند به بهبود دسترسی به بازارهای سرمایه کمک کند. سخنرانان اصلی خاطرنشان کردند که مؤسسات مالی پس از درک بهتر عادات مخارج و مدیریت مالی، تمایل بیشتری به قرض دادن به مصرف کنندگان و مشاغل دارند. علاوه بر این، آنها در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد مصرف کنندگان برای تصمیم گیری بهتر در مورد تامین مالی هستند. کلان داده ها بدون شک برای بخش مالی ارزشمند هستند.

هوش مصنوعی منجر به بانکداری هوشمند در شهرها می شود.
کاربردهای مهمی از هوش مصنوعی در شهرهای هوشمند وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین راه هایی که شرکت ها می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند، ایجاد فرصت های بانکداری هوشمند است. در سمپوزیوم اخیری که در کره برگزار شد، در مورد مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای امکان پذیر کردن بانکداری هوشمند صحبت شد. یکی از مهمترین فرصت ها کمک به مردم برای استفاده از موسسات مالی بدون به خطر انداختن حریم خصوصی آنها است. مدیر عامل یکی از گروه‌های مشاوره بلاک چین خاطرنشان کرد که ۷۰ درصد از مردم جهان به دولت‌ها یا بانک‌های خود اعتماد ندارند، بنابراین این رویکرد جدید بانکی کارها را آسان‌تر می‌کند.
 
هوش مصنوعی فرصت هایی را با وام دهندگان غیرسنتی ایجاد می کند.
هوش مصنوعی همچنین به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق کانال‌های مالی غیرسنتی تأمین مالی کنند. تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های فین‌تک، یافتن وام‌دهندگانی را برای مردم آسان‌تر می‌کنند که به آنها امکان دسترسی به منابع مالی را می‌دهد. بسیاری از وام دهندگان غیرسنتی قادر به ارائه وام هایی هستند که در غیر این صورت رد می شوند زیرا هزینه های کمتری دارند. با این حال، بدیهی است که آنها نمی توانند به سادگی به هر فردی که درخواست می کند وام بدهند. بنابراین، آنها از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی برای ارزیابی ریسک های مالی وام گیرندگان بالقوه استفاده می کنند. در نتیجه، این شرکت‌های فین‌تک دریافته‌اند که هوش مصنوعی شیوه‌های وام دهی آنها را بسیار کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر کرده است. در نتیجه، بسیاری از مصرف کنندگان توانسته اند از آنها وام هایی دریافت کنند که از بانک های سنتی دریافت نمی کردند. این به بهبود شمول مالی کمک می کند.