کسب‌وکارها به مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری نیاز دارند که باید سریع و قابل اطمینان و بدون کار زیاد تیم‌های نرم‌افزاری ارائه شوند. در حالی که آینده نامشخص است، سه روند کلیدی وجود دارد که رهبران فناوری نمی توانند از دست بدهند. اینکه رهبران فناوری چگونه این روندها را در سازمان خود اجرا می کنند، به تعیین میزان موفقیت آنها در افزایش بهره وری و ایجاد رفاه توسعه دهندگان کمک می کند.

محیط های توسعه دهنده به فضای ابری منتقل می شوند.
زمانی که یک توسعه‌دهنده کار جدیدی را شروع می‌کند، غیرعادی نیست که نیاز به صرف یک یا دو هفته زمان برای تلاش برای دریافت برنامه‌ای که روی رایانه محلی خود روی آن کار می‌کنند، داشته باشند. این فرآیند نه تنها زمان بسیار زیادی برای مهندس جدید است، بلکه مهندسان باتجربه ای نیز باید از طریق این فرآیند آن ها را همراهی کنند. با پیچیده‌تر شدن پروژه‌های نرم‌افزاری، این فرآیند نصب سخت‌تر هم می‌شود. محیط های توسعه محلی در حال حاضر تا حد زیادی تنها بخشی از چرخه عمر توسعه نرم افزار هستند که به صورت محلی بر روی رایانه توسعه دهنده انجام می شود. ساخت‌های خودکار، محیط‌های مرحله‌بندی و اجرای برنامه‌های تولید تا حد زیادی از رایانه‌های محلی به فضای ابری منتقل شده‌اند. مایکروسافت و آمازون در این زمینه پیشرو بوده اند.

DevOps علمی تر خواهد شد.
تیم DORA (تحقیق و ارزیابی DevOps) گوگل تحقیقاتی را انجام داده است که عملکرد سازمان فناوری را با نتایج کسب و کار مرتبط کرده است. تحقیقات آنها نشان داد که شرکت‌هایی که دارای سازمان‌های مهندسی نخبه هستند، دو برابر بیشتر احتمال دارد به اهداف سازمانی خود دست یابند و در طی سه سال به نرخ رشد 50 درصدی بیشتری دست یابند. قبل از بهبود بخشی از فرآیند توسعه نرم افزار، بسیار مهم است که روی نقاط تنگنا تمرکز کنید. در سال 2021، تعدادی از شرکت ها بودجه ای را برای ایجاد پلتفرم های تجزیه و تحلیل توسعه دهندگان برای برجسته کردن این تنگناها تضمین کردند.

کار از راه دور دائمی خواهد بود.
گزارش وضعیت اکتبر 2021 GitHub نشان داد که در حالی که 41٪ از پاسخ دهندگان قبل از همه گیری در یک دفتر مشترک بودند، تنها 10.7٪ انتظار داشتند که پس از همه گیری در دفتر باقی بمانند. این نشان دهنده کاهش 74 درصدی نرخ کار در دفتر مشترک است. همانطور که کار از راه دور دائمی می شود، می توانیم از توسعه دهندگان انتظار داشته باشیم که راه های دیگری برای دستیابی به آنچه از تماس حضوری از دست داده اند، بیابند تا بهترین های هر دو جهان را حفظ کنند. کنفرانس ها و فضاهای اداری اصلاح شده نقش اساسی در این تحول خواهند داشت.
 

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dwJm9rxa