در روز دوم Fintech Week لندن و اولین روز با مخاطبان زنده، رون کالیفا OBE، رئیس شبکه بین الملل و نویسنده مقاله اخیر Kalifa Fintech Review، عنوان اصلی را به بخشی از تمرکز بانکداری در روزهای باز ارائه داد.

سخنرانی كالیفاس حول این موضوع كه چرا Open Banking پایه و اساس آینده امور مالی است چرخید. وی عنوان نمود “من فکر می کنم fintech مدتی است که یک پدیده رو به رشد است، اما با وجود آن، هنوز هم تا حد زیادی درک نشده است. برای بسیاری، این امر در مورد رشد سریع راه اندازی است، برای دیگران مربوط به دیجیتالی کردن محتوای آنالوگ حساب های دیجیتالی جاری است که توسط موسسات مالی مستقر تأسیس شده است. اما این نسخه های fintech تأثیری را که اختلال در فن آوری می تواند ایجاد کند، زیر نظر می گیرند.”
وی با بیان سه نکته اصلی، اولاً با اشاره به اینکه چگونه در بسیاری از موارد مردم به سمت محصولات مالی بهینه تحت فشار رانده می شوند یا به طور کامل از بین می روند، ادامه داد، زیرا “داده ها به نفع آنها جمع نمی شود.”  در ابتدا وی گفت: “بانکداری آزاد این فرصت را برای مشاغل فراهم می کند تا درک عمیق تری از تاریخ مالی مشتری خود، از جمله وام، کارت های اعتباری، سرمایه گذاری داشته باشند. و بسیاری دیگر به روشی بسیار سریع تر، ساده و مقرون به صرفه و به سرعت در حال دستیابی به جریان اصلی دسترسی به امور مالی هستند. ”  در مرحله دوم، کلیفا در مورد اینکه چگونه تبادل داده های مشتری زمینه ایجاد رقابت بین فعلی ها و تازه واردان را افزایش داده و رقابت را افزایش می دهد، صحبت کرد. ثالثاً، وی توصیه كرد كه چگونه بانكداری باز خواستار بازنگری اساسی در تجارت بانكی سنتی شده است و این امر باعث شده است كه بانكداری بسیار مشتری مدارتر شود.  وی گفت: “ما هنوز مسیری طولانی در پیش داریم.” “این توسعه، محصولات جدید مالی را بسیار آسان تر و بسیار سریع تر کرده است. “اگر بخواهیم تأثیر تحول پذیر fintech را واقعاً ببینیم ، باید جاه طلبانه عمل کنیم” سپس كالیفا سه فرصت بالقوه را كه بانكداری ارائه می دهد، فهرست كرد. اولین شناسه دیجیتال است، زیرا زیرساخت های بانکی باز که از قبل وجود دارد می تواند وسیله ای احتمالی برای تأیید هویت باشد.  کالیفا گفت: “در حالی که بسیاری از مسائل سیاسی و نظارتی وجود دارد که باید کشف شود، مزایای آن بسیار زیاد است. ” فرصت دوم وام های SME است، زیرا SME ها محرکی برای رشد اقتصاد هستند.
“بانکداری آزاد می تواند به SME ها کمک کند تا از حسابداری ابری و مدیریت پیچیده جریان نقدینگی انعطاف پذیرتر، سازنده تر و سودآورتر شوند. “بانکداری آزاد به SME ها امکان خرید در اطراف را می دهد تا اطمینان حاصل کند که ارائه دهنده مالی فعلی آنها بهترین معامله را به آنها ارائه می دهد.” سرانجام، كالیفا به بحث مالی آزاد پرداخت و ادعا كرد كه این “ایستگاه بعدی در نردبان بانكداری باز” است كه به شما اجازه می دهد تا رد پای مالی شما برای API های شخص ثالث مورد اعتماد باز شود، با هدف نهایی بهبود سلامت مالی مصرف كنندگان، نوآوری و رقابت در بازار.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/eCBvaR8