فین‌تک در سال 2021 عملکرد بهتری از بازار داشت و قرار است حتی بهتر از این هم عمل کند، شاخص ماتریکس فین تک نگاهی به یک سال داغ دارد.

هنگامی که در سال 2017 شاخص ماتریکس فین تک را راه اندازی کردیم، نسبت به فین تک خوش بین بودیم، اما حتی میزان رشد آینده را دست کم گرفتیم. بادهای دنباله دار فین تک، که در سال 2020 در اثر همه گیر کووید-19 تقویت شد، تنها در سال 2021 شتاب گرفت. و با وجود شروع دشوار بازارهای عمومی در اوایل ژانویه، ما مطمئن هستیم که سال 2022 سال پرچمدار دیگری برای این بخش خواهد بود.

فین تک همچنان 3 برابر از بازار پیشی گرفت
شاخص Matrix Fintech برای پنجمین سال متوالی به طور قابل توجهی از شاخص‌های سهام عمومی و همچنین سبدی از ارائه‌دهندگان خدمات مالی قدیمی پیشی گرفته است. به عنوان یادآوری، شاخص ماتریکس فین‌تک یک شاخص وزنی با ارزش بازار است که مجموعه‌ای از ۲۵ شرکت پیشرو فین‌تک عمومی را دنبال می‌کند. علیرغم کاهش تقریباً 30 درصدی در ماه‌های آخر سال 2021، شاخص ماتریکس فین‌تک همچنان در بازار گسترده‌تر و همچنین شرکت‌های خدمات مالی فعلی پیشی گرفته است. عملکرد بهتر فین‌تک نشان می‌دهد که تغییرات ناشی از COVID-19 – از جمله تغییر به سمت تجارت الکترونیک، پرداخت‌های آنلاین و تعاملات دیجیتالی نسبت به تعاملات فیزیکی – در اینجا باقی خواهند ماند.

یک سال عالی برای اولین عرضه های عمومی
سال گذشته برای عرضه‌های اولیه فین‌تک فوق‌العاده بود، با اولین عرضه‌های قابل‌توجه در چندین دسته. همچنین تنوع بیشتری در نحوه عمومی شدن این شرکت‌ها وجود داشت، به طوری که برخی از فین‌تک‌ها به‌کلی از فرآیند سنتی عرضه اولیه سهام صرف‌نظر کردند. شرکت‌های بیشتری مانند Coinbase در ایالات متحده یا Wise در بریتانیا فهرست‌های مستقیم را انتخاب کردند، در حالی که Robinhood ۷۰۰ میلیون دلار سهام را برای مشتریان فعلی خود در نظر گرفت. بازارهای خصوصی از بازارهای عمومی پیروی کردند و سال 2021 را به یک سال رکورددار تبدیل کردند. بر اساس گزارش Crunchbase، بودجه VC به شرکت‌های فین‌تک خصوصی در سال 2021 از 134 میلیارد دلار گذشت که نسبت به سال قبل 177 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بدانید: https://lnkd.in/gWXJHm-5