نرم افزار چیزی است که توسعه دهندگان ایجاد می کنند، مهارت ها، تجربه و دانش چیزی است که توسعه دهندگان به دست می آورند. مهارت های توسعه نرم افزار نحوه ساختن نرم افزار با کیفیت و ارائه پروژه های نرم افزاری است.

انجام کار خود به عنوان یک توسعه دهنده و ایجاد نرم افزار یک چیز است، اما برای پیشرفت شغلی خود، باید اصول توسعه نرم افزار را یاد بگیرید. آموزش توسعه دهندگان چیزی فراتر از نوشتن کد است. کدی که می نویسید، مهارت های فنی پایه محکمی برای یک حرفه نیستند، زیرا در مدت 5-10 سال به مهارت های فنی متفاوتی نیاز خواهید داشت.

تسلط بر هنر
توسعه نرم افزار مهارتی است که هرگز در آن استاد نمی شوید. توسعه دهندگان نرم افزار همیشه دانش آموز توسعه نرم افزار هستند و هر زمان که فکر می کنید می دانید چه کاری انجام می دهید، به صورت شما مشت می زند. توسعه دهندگان خوب متواضع هستند زیرا توسعه نرم افزار اعتماد بیش از حد را با اشتباهات شرم آور از بین می برد. توسعه نرم افزار جنبه های دیگری نیز دارد، از طراحی، معماری، تست واحد گرفته تا DevOps و ALM. جمع آوری الزامات و روشن کردن فرضیه.

پایه های مستحکم
هر پروژه نرم افزاری نرم افزار منحصر به فردی را برای نیازهای منحصر به فرد ایجاد می کند. این بر اساس اصول مهندسی نرم افزار ساخته شده است. توسعه کیفیت با فرآیندهای خوب، بهترین شیوه ها، DevOps و بررسی کد انجام می شود. شما باید مطمئن شوید که بهترین شیوه های شما قدیمی نیست و آماده به روز رسانی آنها باشید. ابزارها، نرم افزارها و فن آوری های جدیدی وجود خواهند داشت که از شما می خواهند بهترین شیوه ها را به روز کنید.

مهارت های اساسی مهندسی نرم افزار
+ تکنولوژی تغییر می کند اما توسعه نرم افزار ثابت می ماند. 
+ فناوری با زبان‌ها، خدمات، ابزارها و بهترین شیوه‌های جدید تکامل می‌یابد.
+ مهارت‌های اساسی مهندسی نرم‌افزار وجود دارد که توسعه‌دهندگان باید بر آن‌ها مسلط باشند که بدون توجه به فناوری، مفید خواهند بود.
+ نامگذاری (دست کم گرفته شده اما کلید کد ساده و خوانا است)
+ کد طراحی (طراحی ساده، نه پیچیده)
+ الگوهای طراحی
+ واحد تست
+ DevOps
+ مهارت های نرم
+ مستندات
+ توسعه بهترین شیوه ها
+ توسعه چابک
+ رفع اشکال

کنجکاو باشید و تا جایی که می توانید یاد بگیرید
توسعه دهندگان خوب یاد می گیرند که تنها نرم افزار ایجاد نکنند. درک به شما کمک می کند در آینده نرم افزار ایجاد کنید، از مشکلات جلوگیری کنید و درک بهتری از نحوه عملکرد توسعه نرم افزار داشته باشید.  بهترین سرمایه گذاری که می توانید روی خود و تحصیلات خود به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار انجام دهید. یادگیری خارج از توسعه نرم افزار شما را در توسعه نرم افزار بهتر می کند زیرا بسیاری از توسعه نرم افزار حل مشکلات با مردم است.
 
مهارت های نرم
توسعه نرم افزار یک ورزش گروهی است، بنابراین هرچه بتوانید با انسان های دیگر ارتباط برقرار کنید و کار کنید، بهتر است. تمام مشکلات بزرگ هنگام ایجاد نرم افزار توسط افراد ایجاد می شود و توسط افراد حل می شود. ارتباط موثر، متقاعدسازی و همکاری مهارت‌های اصلی هستند که ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

نتیجه
بهبود به معنای انجام جهش های فوق العاده نیست، بلکه بهبود مستمر و یادگیری مداوم است. توسعه دهندگان دیگر منبع بزرگی از دانش هستند و یادگیری را آسان تر و لذت بخش می کنند. از توسعه دهندگان همکار خود برای یادگیری، کپی برداری از موفقیت های آنها و اجتناب از اشتباهات آنها استفاده کنید.