پرداخت های خرد نوید امکانات انقلابی و مدل های جدید تجاری را می دهد اما جهان هنوز منتظر راه حلی است که در ابعاد گسترده کار کند.

 
پرداخت های خرد (تعریف شده شامل مبالغی از مقادیر کمتر از 20 دلار و در موارد خاص استفاده کمتر از 1 دلار در کسری از یک سنت)، نوید ایجاد فرصت های جدیدی را برای مدل های جدید تجاری و پرداخت های همکار و با پیامدهای بالقوه گسترده می دهد. با گذشت 30 سال از ایجاد اولین زیرساخت وب در سراسر جهان، ما همچنان منتظر پرداخت های خرد قابل اجرا هستیم. شبکه های تأسیس شده پرداخت مانند Visa و Mastercard از نظر تاریخی راه حل های پرداخت خرد را غیر عملی کرده است.  به زبان ساده، این فناوری برای ارائه راه حل ارزان تر قبلاً وجود نداشته است. تلاش های زیادی صورت گرفته است اما هیچ راه حلی به تصویب جهانی نرسیده است که همه طرف های معامله را راضی کند. 
 
 
اخیراً، فناوری مبتنی بر بلاکچین قول داده است که پاسخ این مشکل عملی را بدهد که چگونه بسیاری از معاملات کوچک را به سرعت و با هزینه کم انجام دهید. تاکنون، مقیاس گذاری همه اینها یکی از اصلی ترین موانع بلوک زنجیره ای بوده است، اما تعدادی از شرکت ها در حال حل این مشکل هستند. Bitcoin’s Lightning Network یکی از این راه حل های پیشنهادی است که نوید پرداخت سریع و ارزان از طریق “برنامه نویسی قرارداد هوشمند” را می دهد. راه حل بالقوه جدیدتر Hydra است که توسط IOHK ، یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بلاکچین در دانشگاه ادینبورگ تهیه شده و اخیراً از راه حل Hydra در بلاکچین “نسل سوم” Cardano رونمایی کرده است. این کار را به عنوان بخشی از پروژه پنج ساله تحقیقاتی با بودجه اتحادیه اروپا انجام داده است و در رسانه های رمزنگاری مورد توجه قرار گرفته است. اما اثبات یک مفهوم با ایجاد راه حلی که برای کاربر نهایی مناسب باشد بسیار متفاوت است. از این لحاظ ، سایر تحولات مهم در پرداخت های خرد از طرف صاحبان بزرگ پلتفرم رسانه های اجتماعی ، مانند Kik است. فیس بوک با پیشنهاد ارز Libra خود در سال 2020 راه اندازی می شود. و Tencent’s WeChat، که یک راه حل میکرو تیپ ارائه می دهد که به طور گسترده در چین استفاده می شود. این سیستم عامل ها که قبلاً از تصویب انبوه بهره برده اند، مقیاس و روابط مشتری را ایجاد کرده اند که بدان معنی است که آنها می توانند اولین کسی باشند که می تواند راه حلهای قابل پرداخت خرد را که می تواند به صورت دسته جمعی پذیرفته شود، ایجاد کند. با توجه به اینکه چقدر استفاده انبوه پرداخت های خرد تاکنون دست نیافتنی بوده است، امید این است که این بار راه حل های نسل جدید به چیزی غیر از تغییرات کوچک اضافه شود.
بیشتر بدانید: https://lnkd.in/dsfHMeG